وقتی در کویر، باران می‌بارد رنگ‌های رنگین کمان صفای دیگری دارد، حال و هوای آدم‌ها عوض می‌شود، اندکی از خشکی هوای کویر می‌کاهد و لطافت آن لذت مضاعف به همراه دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، چشم انداز خشک مقابل دیدگانت در کویر با هُرمی از سراب که فریبت می‌دهد، بی آبی را با عریان‌ترین چهره اش مقابل چشمانت می‌گذارد، آنگاه که دشت‌ها از بی آبی فرو می‌نشیند و دست اندازی شن‌های روان به گستره کویر می‌افزاید، گویی که هیولای کویر می‌خواهد عطشناکانه همه چیز را در کام تشنه خود فرود برد.

وقتی در کویر باران ببارد آرامش سرتاسر وجودت را فرا می‌گیرد، قدم زدن زیر باران کویر، این کام خشک گشوده رو به آسمان، آدمی را به وجد می‌آورد و صدای چک چک ناودان‌ها زیباترین موسیقی عالم را که تداوم حیات است در کوچه‌های شهر جاری می‌کند.

صدای دلنشین ترانه باران بر بام‌های کاهگلی کویرنشینان یزد، صدایی متفاوتی است، اینجا هر قطره غنیمتی گرانبها است که از خوان آسمان خرامان فرود آمده و خانه‌ها و دل‌ها را با ترانه خود آباد و شاد می‌کند.

هوای استان یزد بامداد یکشنبه، بارانی شد و بالاخره بغض آسمان در کویر مرکزی ایران هم شکست و در برخی مناطق این استان کویری هم برف بارید و دل‌های مردم کویر به خصوص کشاورزان را که ۲ دهه خشکسالی سخت را روز شمار کرده اند، شادمان ساخت.

استان یزد در دو دهه گذشته از خشکسالی و کم آبی رنج فراوان برده، اما مردم تلاشگرش صبوری کردند، چون به الطاف خداوندی ایمان دارند و این لطف خداوندی دیشب شامل حال مردم این دیار شد و در جای جای استان خشک و کویری یزد باران و برف بارید.

بنابر اعلام هواشناسی یزد بیشترین بارش‌ها تا صبح امروز مربوط به تنگ چنار مهریز با ۱۹ میلیمتر بارندگی بوده است؛ گردنه سخوید تفت نیز شاهد بارش برف است و شیرکوه نیر کاملا سفید پوش شده است؛ در برخی از روستا‌های تفت روان آب‌های شدید جاری شده و بارش‌ها هم تا این لحظه همچنان ادامه دارد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.