تاکید پوتین بر همکاری مشترک برای تولید واکسن کرونا

رئیس جمهور روسیه در اجلاس بریکس بر همکاری مشترک برای تولید واکسن کرونا تاکید کرد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه خواستار تلاش مشترک در زمینه تولید واکسن ویروس کرونا شد.

پوتین در شانزدهمین اجلاس بریکس که به صورت مجازی برگزار شده است، گفت: ما معتقدیم که سرعت بخشیدن به ایجاد مرکز توسعه و تحقیقات واکسن که دو سال پیش در بریکس توافق کردیم انجام دهیم، مهم است.

طبق گفته پوتین، واکسن اسپوتنیک V روسیه که در ماه اوت ثبت شد، می‌تواند در چین و هند تولید شود، که هر دو عضو اتحادیه بریکس هستند.

او گفت: صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه با شرکای برزیلی و هندی خود در زمینه انجام آزمایشات بالینی واکسن اسپوتنیک V توافق کرده است. همچنین با شرکت‌های دارویی در چین و هند به توافق رسیده است که تولید واکسن را در این کشور‌ها علاوه بر نیاز داخلی برای کشور‌های جهان سوم فراهم کنند.

در ۱۱ اوت، روسیه اولین کشور جهان بود که واکسن ویروس کرونا موسوم به اسپوتنیک V را ثبت کرد. این واکسن توسط موسسه تحقیقات گامالیا ساخته شد. در حالی که صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه در حال تولید و تبلیغ واکسن در خارج از کشور است واکسن روسی دیگری به نام EpiVacCorona، تولید شده توسط مرکز تحقیقات، در ماه اکتبر ثبت شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
دلسوز
۲۰:۱۰ ۲۷ آبان ۱۳۹۹
لطفا تا قبل از عید بیارین این کابوسهای مردم...مخصوصا بی پولی بازار حل بشه
آخرین اخبار