نیویورک پست گزارش داد؛

بایدن با رسیدن به ریاست جمهوری تحقیق درباره پرونده ترامپ را آغاز نخواهد کرد

بنا به نوشته یک خبرگزاری آمریکایی رئیس جمهور منتخب این کشور تحقیقات درباره پرونده ترامپ را آغاز نخواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وبگاه خبری نیویورک پست در گزارشی امروز (سه‌شنبه) نوشت اگر «جو بایدن» نامزد دموکرات‌های آمریکا و پیروز انتخابات سال جاری به ریاست کاخ سفید دست ‌یابد، تحقیق درباره پرونده «دونالد ترامپ» رئیس جمهور کنونی و رقیب جمهوری‌خواهش را آغاز نخواهد کرد.

این وبگاه خبری با اشاره به گزارشی که امروز در خبرگزاری ان‌بی‌سی منتشر شده می‌نویسد: «پنج نفر از افراد مطلع که نخواستند نامشان فاش شود، اعلام کردند بایدن به مشاورانش گفته چنانچه ریاست کاخ سفید را عهده‌دار شود، درباره پرونده ترامپ تحقیق نخواهد کرد.»

بر این اساس به نظر می‌رسد ۴۶امین رئیس جمهور آمریکا از دستور اکثریت دموکرات‌ها سرپیچی کرده و از تحقیق درباره رئیس جمهور پیشین امتناع ورزد.

این وبگاه خبری در ادامه می‌نویسد دلیل بایدن برای عدم تحقیق درباره رئیس جمهور کنونی « جلوگیری از بیشتر شدن چنددستگی در آمریکا» اعلام شده است. نامزد دموکرات‌ها در شعار‌های انتخاباتی خود بار‌ها بر «اتحاد و یکدسته کردن» آمریکا تاکید کرده است.

رئیس جمهور منتخب مردم آمریکا بار‌ها اعلام کرده که از به چالش کشیدن تحقیقات مالیاتی درباره رئیس جمهور پیش از خود و یا سلب هرگونه مصونیت از او امتناع می‌ورزد.

یکی از مشاوران بایدن در این باره گفت: «رئیس جمهور منتخب تنها در نظر دارد به جایگاه ترامپ برسد.»

این در حالیست که یکی دیگر از مشاوران او اعلام کرد: «او بیشتر پیگیر حل مشکلات و پیگرد قانونی خواهد بود.»

تاکنون سخنگوی بایدن هیچ واکنشی به این گزارش نداشته و پاسخگوی سوال خبرنگاران نبوده است.

گفتنی است بایدن تنها می‌تواند وزارت دادگستری تحت رهبری خود را مانع از تحقیقات کند و باقی ایالت‌ها و مقامات فدرال، همانند دادستان کل نیویورک، می‌توانند به اختیار خود به تحقیقات درباره این پرونده ادامه دهند.

این مسئله در حالی مطرح شده که اخبار ماه گذشته حاکی از آن است که «اریک ترامپ» پسر رئیس جمهور آمریکا از پرونده تحقیقاتی درباره برآورد ارزش دارایی دونالد ترامپ برای تعیین مالیات بر دارایی‌ها کنار گذاشته شد.

پیشتر ترامپ در مناظرات انتخاباتی خود با جو بایدن اظهار کرد که میلیون‌ها دلار مالیات بر درآمد فدرال پرداخت کرده است. این امر سبب شد بایدن بار‌ها و بار‌ها از او بخواهد اظهارنامه مالیاتی خود را آشکار کند و رئیس جمهور آمریکا نیز پاسخ دهد که به محض اتمام کارش، این کار را می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۸ ۲۸ آبان ۱۳۹۹
جالبه تو آمریکا مُرده ها هم میتونن رای بدن یه آمریکایی گفته دیگه نمیرم سر مزار پدر بزرگم چون به بایدن رای داده خخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۰ ۲۸ آبان ۱۳۹۹
مقایسه ترامپ با بایدن مثل مقایسه گاو و گرگ هست
آخرین اخبار