از برگزیدگان هفته کتاب و کتابخوانی تجلیل شد

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه می‌گوید، جامعه‌ای موفق است که جوانان و مردان و زنانش با کتاب ارتباط تنگاتنگی دارند و میتوانند ازفضای فرهنگی برای توسعه بهره بگیرند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  خوش اقبال معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه گفت: شرط لازم برای توسعه هر جامعه توجه به کتاب و کتابخوانی است و امیدواریم که با تلاشی که در مجموعه کتابخانه‌های استان شکل می‌گیرد ارتقا فرهنگی استان را رقم بزنیم.

خوش اقبال در ادامه افزود: علیرغم قرار داشتن در شرایط بیماری کرونا مجموعه کتابخانه‌های استان تلاش خوبی برای استمرار فرهنگ مطالعه در جامعه داشته اند.

او افزود:شاید کتابخانه‌ها تعطیل باشند، اما فرصت مطالعه نه تنها محدود نشده بلکه به واسطه شرایط کرونایی و حضور فرزندان در خانه‌ها بیشتر نیز شده است.

معاون استاندار کرمانشاه با اشاره به فرصت و ظرفیت‌های فضای مجازی برای مطالعه و کتابخوانی افزود: از این فضای گسترده و فراگیر می‌توان برای ترویج و تقویت فرهنگ مطالعه و کتابخوانی بخوبی بهره برد.

خوش اقبال همچنین نقش کانون‌های مساجد و مدارس را در تقویت فرهنگ مطالعه بسیار موثر دانست و گفت:خوشبختانه فرمانداران در شهرستان‌ها نیز یکی از اولویت‌های خود را توجه به مطالعه و کتابخانه‌ها قرار داده اند.

خوانسار مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه گفت:روز کتابدار تکریم از خادمان پیشرفت تاریخ است که‌بدون کتابدار و کتابخانه‌ها پیشرفت بشر در تاریخ میسر نمی‌شد اگر به کتاب‌های کهن کشورمان نگاهی بیندازیم گواه این مدعی است.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان ادامه داد در این سال که گذشت بیماری کرونا تلخی‌های بسیاری برای ما داشت تعدادی از هموطنانمان را از دست دادیم و کتابخانه‌ها در شرایط دشوار تعطیل شدند.

او افزود: بسیاری از کتابداران با خلاقیت به فعالیت در فضای مجازی پرداختند که فصل جدیدی از خدمات برای جامعه فرهنگی را به ارمغان آوردند.

خونسار بیان کرد: در این مدت برنامه‌های مختلفی از جمله جشنواره کتابخوانی رضوی برگزار شد که بیش از ۲۸ هزار و ۱۷۵ نفر در جشنواره شرکت کردند.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان ادامه داد: در پویش خادم ارباب کیست نیز موفقیت خوبی برای استان رقم‌خورد و ۱۳ برگزیده ملی در کشور داشتیم و در پویش ملی کرونا را شکست می‌دهیم برای کودکان کتابخوان نیز ۱۹ نفر در سطح استان برگزیده شدند.
خونسار بیان کرد: با فعالیت خوب کتابداران در مدت ایام کرونا ۷۰ صفحه مجازی ایجاد شد که اکنون بیش از ۲۵ هزار نفر عضو این صفحات هستند و در چهارمین روز از هفته کتاب و کتابخوانی ۱۳برگزیده استانی داشتیم که ۵ نفر از روسای انجمن‌ها ۴ نفر کتابدار برتر استانی کتابخانه برتر و کتابخانه مشارکتی تجلیل شد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار