همراهی مردم برای جلوگیری از زمین خواری در استان همدان

جانشین یگان حفاظت منابع طبیعی استان همدان گفت: امسال هزار و ۴۵۱ تماس تلفنی و مطالبه مردم استان همدان برای برخورد با زمین خواری داشته ایم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، رضا خسروی، جانشین یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان از هزار و ۴۵۱ تماس مردم این استان با سامانه  ۱۵۰۴  یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری  یا امداد جنگل و مرتع  از ابتدای امسال خبر داد.

خسروی گفت: سال گذشته این میزان تماس‌ها پارسال هزار و ۲۰۰ مورد بود و افزایش چشمگیر میزان تماس‌های مردمی نشان از حساسیت بالای مردم عزیز نسبت به مقوله منابع طبیعی و عملکرد خدمتگزاران خود در ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری دارد.

جانشین یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان تصریح کرد: سامانه ۱۵۰۴ بصورت شبانه روزی آماده دریافت گزارش‌های مردمی و رسیدگی به تخلفات صورت گرفته در حوزه منابع طبیعی استان است.

او افزود: هم استانی‌ها و شهروندان عزیز می‌توانند هر گونه موردی در حیطه منابع طبیعی اعم از تخریب وتصرف، دیوار کشی، فنس کشی، قاچاق محصولات فرعی جنگلی ومرتعی و …که نیازمند گزارش دهی است، طی تماس با سامانه ۱۵۰۴ گزارش نمایند.

خسروی اصلی‌ترین وظیفه این یگان را حفاظت از عرصه‌ها عنوان کرد وافزود:حفاظت از عرصه منابع طبیعی اعم از دخل و تصرف، همکاری با عوامل انتظامی محل مأموریت در کشف جرایم (در محدوده استحفاظی)، اطفای حریق، گشت و مراقبت از عرصه‌های منابع طبیعی، جلوگیری از چرای غیرقانونی دام طبق ضوابط و دستورالعمل‌های مربوطه و … از وظایف این یگان است.

خسروی افزود: بیشترین تماس‌های تلفنی در خصوص گزارش تخریب و تصرف اراضی ملی بوده مربوط به اداره کل با ۳۲۵ تماس و رتبه دوم شهرستان همدان با ۳۲۵ مورد تماس و کمترین تماس مربوط به شهرستان فامنین با ۵۷ تماس بوده است.

او ادامه داد:  در شهرستان های نهاوند ۱۸۵ ، اسدآباد ۱۸۵، ملایر ۱۲۵ ، شهرستان رزن ۱۲۵، کبودراهنگ ۷۹ ، تویسرکان ۷۰ و شهرستان بهار ۶۷ تماس تلفنی با سامانه ۱۵۰۴ در ۸ ماهه امسال داشته ایم.

او گفت: مردم شهرستان‌های همدان بیشترین تماس تلفنی با شماره تلفن ۱۵۰۴ برای اطلاع رسانی در زمینه تعرضات به منابع طبیعی داشته اند.

جانشین یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان ادامه داد: فعالیت یگان حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی تعطیل پذیر نیست و درهمه ایام برای حفظ و حراست از این عرصه‌ها تلاش می‌کند و به شدت با زمین خواری و تخریب و تصرفات اراضی منابع طبیعی برخورد می‌کند.

خسروی مردم را بهترین حامیان عرصه‌های منابع طبیعی دانست و گفت: همکاری مردم با منابع طبیعی می‌تواند نقش کلیدی و اساسی در حفاظت از این نعمت خدادادی ایفا کند.

او از مردم استان همدان خواست ، با توجه به اهمیت و ارزش‌های زیست محیطی منابع طبیعی و کمبود نیرو‌های حفاظتی ، برای حفظ و حراست از این عرصه‌ها با نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری همانند گذشته همکاری کنند تا در مواقع ضروری با مشارکت مردم و همیاران طبیعت استان بتوانیم از عرصه‌های ملی استان بخوبی حفاظت کنیم.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار