تلاش جنبش جان سیاه‌پوستان مهم است برای تعیین تکلیف کرسی هریس در سنا

جنبش «جان سیاه‌پوستان مهم است» درخواست خود برای اعطای کرسی معاون رئیس‌جمهور منتخب آمریکا در سنا را به یک زن سیاه پوست دیگر مطرح کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، در پی پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، انتظار می‌رود کامالا هریس، سناتور اهل کالیفرنیا که به عنوان معاون او انتخاب شده است، در ژانویه ۲۰۲۱ کرسی سنا را ترک کند.

جنبش «زندگی سیاه پوستان مهم است» در آمریکا خواستار آن شد که «گاوین نیوزوم» فرماندار کالیفرنیا، در صورت انتصاب رسمی کامالا هریس به عنوان معاون جو بایدن، یک زن سیاه پوست را برای پر کردن کرسی او در مجلس سنا انتخاب کند.

این جنبش در وب سایت خود اعلام کرد انتصاب یک زن سیاه پوست به جای کامالا هریس غیر قابل بحث است و باید انجام شود. 

جنبش زندگی سیاه پوستان مهم است با اشاره به این موضوع که حزب دموکرات به رای دهندگان سیاه پوست اعتماد دارد و اگر اقدامات این گروه نبود ممکن بود نتیجه انتخاب متفاوت باشد، اعلام کرد: با انتخاب هریس به عنوان معاون رئیس جمهور دیگر هیچ سناتور زن سیاه پوستی وجود نخواهد داشت.

 شبکه جهانی منتسب به این جنبش  با پیشنهاد «کارن باس» یا «باربارا لی» به فرماندار کالیفرنیا، اعلام کردند که  این دو آمریکایی- آفریقایی، از طرفداران فعال آزادی سیاه پوستان باید صندلی را برای باقی مانده دوره کامالا هریس پر کنند. گزارش شده که کمیسیون نمایندگان مجلس قانونگذاری کالیفرنیا پیش از این در مورد این دو نامزد با نیوزوم تماس گرفته بود، اما فرماندار با هیچ یک ملاقات نداشته یا در مورد برنامه‌های خود برای این کرسی اظهارنظری نکرده است.

فرماندار کالیفرنیا در کنفرانس مطبوعاتی گفت: با توجه به در نظر گرفتن ملاحظات، درباره انتخاب صحیح برای جایگزینی سناتور هریس در تلاشیم.

گمانه زنی‌های زیادی در مورد انتخاب فرماندار کالیفرنیا برای کرسی خالی سنا، صورت گرفته است. دو عضو حزب دموکرات، «خاویر بکرا» و «الکس پادیلا» به ترتیب دادستان و وزیر امور خارجه ایالت کالیفرنیا، گزینه‌های اصلی برای جایگزینی کامالا هریس در مجلس سنا هستند. 

جنبش «زندگی سیاهان مهم است» به دنبال کشته شدن جورج فلوید، ۴۶ ساله سیاه پوست از سوی یک افسر پلیس مینیاپولیس و درک شووین، در سال ۲۰۱۳ تاسیس شدو مورد توجه بین المللی قرار گرفت. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار