آغاز عملیات اجرایی بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابی اردبیل

استاندار اردبیل گفت: عملیات اجرایی بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابی اردبیل با مشارکت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در مراسم کلنگ زنی بیمارستان هزار تختخوابی اردبیل گفت: با توجه به اینکه کمبود تخت بیمارستانی دغدغه اصلی مردم و کادر درمان استان اردبیل بود و در شرایط حاد کرونا این مهم کاملا احساس شد.

او تصریح کرد: در صورت تکمیل بیمارستان‌های در حال احداث مشکل تخت نخواهیم داشت و هم اکنون سه واحد بزرگ بیمارستانی شامل بیمارستان بزرگ ۲۵۰ تختخوابی مشگین‌شهر، بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی نجف زاده اردبیل و بیمارستان یک هزار تختخوابی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در حال احداث هستند.

استاندار اردبیل گفت: با اتمام این سه طرح مهم حوزه درمان، تحول اساسی در تامین زیرساخت‌های بیمارستانی استان رخ داده و بخش اعظمی از نیاز به فضای آموزشی و پزشکی در حوزه بهداشت و درمان استان اردبیل تامین می‌شود که علیرغم شرایط حاکم اقتصادی در کشور هیچ پروژه عمرانی در استان اردبیل متوقف نشده است.

بهنام جو با بیان اینکه در فاز اول این بیمارستان ۵۴۰ تخت خواب در نظر گرفته شده است، افزود: این پروژه در بازه زمانی ۳۶ ماه توسط قرارگاه خاتم الانبیا راه‌اندازی می‌شود که یکی از پروژه‌های مهم درحوزه بهداشت و درمان منطقه خواهد بود.

او با بیان اینکه با همکاری و پیگیری مسولان استانی و نمایندگان مجلس در تلاش هستیم، اعتبار خوبی برای طرح‌ها جذب کنیم، افزود: در فاز اول این پروژه علاوه بر ظرفیت ۵۴۰ تخت بیمارستانی، همه بخش‌ها و فضا‌های بستری و آموزشی با امکانات و تجهیزات مرتبط نیز احداث می‌شود.

به گفته استاندار اردبیل، کار‌های مطالعاتی و انجام همه کار‌های اداری این بیمارستان در هفت طبقه با تجهیزات مدرن درمانی از یک سال پیش آغاز شده و کلنگ آن به زمین زده شد.

بهنام جو افزود: در سفر فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) به استان اردبیل تفاهم نامه‌های اجرای ۴۰ کیلومتر از جاده دو بانده پارس آباد به مشگین شهر، ۴۵ کیلومتر از جاده دوبانده سرچم به اردبیل، دو پهنه معدنی در خلخال و مشگین شهر، ۵ پروژه مهم عمرانی شهرداری اردبیل شامل چند تقاطع غیر هم سطح و طرح‌های عمران شهری، طرح تامین انرژی و سوخت نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان و طرح تراموای اردبیل به امضا رسیده و کار مطالعه، طراحی، ساخت و اجرای آن‌ها آغاز می‌شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار