اوباما: اینترنت بزرگترین تهدید علیه دموکراسی است

رئیس‌جمهور سابق آمریکا از اینترنت و شبکه‌های اجتماعی به عنوان بزرگترین تهدید‌ها علیه دموکراسی در این کشور یاد کرد.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس جمهور سابق آمریکا با اشاره به ترویج آسان مطالب به دور از واقعیت در شبکه‌های اجتماعی از اینترنت به عنوان تهدیدی جدی علیه دموکراسی یاد کرد.

وبگاه خبری وکس می‌نویسد باراک اوباما که خود در سال ۲۰۰۸ برای رسیدن به کاخ سفید به خوبی از وجود اینترنت و شبکه‌های اجتماعی بهره برد و کماکان اهداف خود را از این طریق پیگیری می‌کند، حال اینترنت را بزرگترین تهدید علیه آنچه از آن به عنوان دموکراسی در آمریکا یاد شده، می‌داند.

این وبگاه آمریکایی با لحنی انتقادی می‌نویسد اوباما چهار سال پیش زمانیکه کاخ سفید را ترک می‌کرد، چنین اظهاراتی را عنوان کرد، اما لحن او روز به روز تندتر می‌شود. او زنگ خطر را به صدا درآورده، اما معلوم نیست چه طرحی برای مقابله با این خطر دارد.

در ادامه به مصاحبه اخیر اوباما با سردبیر نشریه آتلانتیک اشاره می‌شود که در آن رئیس جمهور سابق آمریکا از اینترنت به عنوان بزرگترین تهدید علیه دموکراسی یاد می‌کند. او می‌گوید: بیشتر نگرانی من از بابت اینترنت و بویژه پلتفرم‌های بزرگیست که اینترنت را برای افراد طبقه بندی و توزیع می‌کنند.

رئیس جمهور سابق آمریکا در بخشی از این مصاحبه یادآور می‌شود که شرکت‌های فناوری در این باره کاملا مسئول نیستند. انتقادات اوباما بیشتر متوجه شبکه‌های اجتماعی و مطالبی است که به مخاطبان خود ارائه می‌دهند. او تاثیر منفی صوت و تصویر را در اشاعه اکاذیب و بسط تئوری توطئه چند برابر بیشتر از یک متن دانست. اوباما با استناد به چنین دلایلی گفت زمانیکه امکان تشخیص درست از غلط وجود نداشته باشد، آنگاست که دموکراسی به مخاطره می‌افتد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امین
۱۷:۵۵ ۲۸ آبان ۱۳۹۹
چه جالب ...
همین ایشون نبود ایران رو بخاطر فیلترینک فضای مجازی به نقض حقوق بشر متهم میکرد ؟؟!!
#تشت_رسوایی_آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
reza
۱۳:۲۱ ۲۸ آبان ۱۳۹۹
هی هی باراک هیئت حاکمه آمریکا وCIA سالهای سال است که با کمک اینترنت و غولهای رسانه ای همین بلا و مصائب را بر سر کارزارهای انتخاباتی کشورها می آورد......چطور شد که حالا که در همین دام گرفتار شدید رسانه های جمعی و اینترنت بد و خیلی بد شدند.........بالاخره خیاط هم در کوزه افتاد.....
آخرین اخبار