شیرکانی خبر داد؛

هزینه بیمه سال اول مددجویان کمیته امداد را دولت پرداخت می‌کند

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر از پرداخت حق بیمه سال اول مددجویان کمیته امداد توسط دولت خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، علی شیرکانی مدیرعامل صندوق بیمه روستاییان و عشایر اظهار کرد: کمیته امداد مولود انقلاب است و صندوق روستاییان و عشایر هم دستاورد این نظام است.

او با بیان اینکه مطابق ماده ۲۹ قانون اساسی بیمه اجتماعی برای همه مردم حقی است که باید انجام شود، گفت: بیمه‌های اجتماعی گوناگونی داریم که بیشتر بیمه‌ها متصل به شغل هستند، اما بیمه برای کسانی که شاغل نیستند، نداشتیم.

شیرکانی با بیان اینکه با تدبیری که اندیشیده شد، روستاییان از این بیمه بهره‌مند می‌شوند، افزود: این صندوق دارای بالغ بر یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر عضو فعال است و ۲ میلیون عضو صندوق وجود دارد.

مدیرعامل صندوق بیمه روستاییان و عشایر با بیان اینکه خدمت خیلی خوبی به مددجویان ارائه می‌شود، گفت: این بیمه نسبت به میزان پرداختی آن خدمات مناسبی را به بیمه شدگان ارائه می‌دهد.

او با بیان اینکه دولت ۱۵ درصد حقوق ماهانه اعلامی از سوی هر شخصی را که به عنوان حق بیمه مطالبه می‌شود، در سال اول پرداخت می‌کند، گفت: با توجه به مزایای تعیین شده دولت به طور صد درصدی بیمه این افراد را در سال اول پرداخت می‌کند.

شیرکانی افزود: این تفاهم‌نامه با موافقت سازمان برنامه و بودجه و پیگیری‌های وزیر رفاه تصویب شد، گفت: روستاییان سرمایه انقلاب هستند، چرا که در وقوع انقلاب و دوران دفاع مقدس حضور داشتند و امیدوارم بتوانیم قدم خوبی برای آسایش خاطر این افراد برداریم.

او با بیان اینکه این صندوق سه خدمت اصلی بیمه اجتماعی را پوشش می‌دهد، گفت: مستمری بازنشستگی، سالمندی، فوت و از کارافتادگی از طریق این صندوق پرداخت می‌شود.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر با بیان اینکه ۵۰ هزار بیمه شده صندوق از مددجویان کمیته امداد هستند، گفت: ۶ هزار نفر مستمری پرداز در کمیته امداد داریم.

شیرکانی با بیان اینکه این افراد بیمه شده دفتر سلامت ایرانیان دارند، گفت: اسامی افرادی که با بیمه‌های دیگر همپوشانی داشتند خارج شوند و اسامی جدید خواهد شد همچنین اسامی نهایی را به برنامه بودجه ارسال می‌کنیم.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر گفت: بعد از تخصیص اعتبار بیمه این افراد صادر می‌شود، چرا که بیمه کردن کار سختی است و مانند یک سند عمل می‌کند و هر فرد می‌تواند برای آینده از آن استفاده کند، همچنین ردیف خاصی در بودجه سال آینده برای این افراد دیده شده است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار