رئیس صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر خبر داد؛

رفع ایرادات حقوقی در انتقال سابقه بیمه از صندوق بیمه روستاییان به تامین اجتماعی

شیرکانی درباره آخرین وضعیت از نقل و انتقالات سابقه بیمه شدگان روستایی، توضیحاتی داد.

علی شیرکانی رئیس صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت از انتقال سابقه بیمه شدگان این صندوق، اظهار کرد: نقل و انتقال سابقه یک رابطه دوطرفه است و در حال حاضر در انتقال سابقه از صندوق بیمه روستاییان و عشایر به سازمان تامین اجتماعی دچار مشکل هستیم.

رئیس صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر با اشاره به اینکه در انتقال سابقه از سازمان تامین اجتماعی به صندوق بیمه روستاییان و عشایر مشکلی وجود ندارد، گفت: درحال حاضر در انتقال سابقه از صندوق بیمه روستاییان و عشایر به سازمان تامین اجتماعی مشکلات حقوقی وجود داشته است و تنها به ایراد در ماده ۵ آیین نامه صندوق روستاییان و عشایر بازنمی‌گردد.

وی با بیان اینکه در برخی از آیین نامه‌های برنامه ششم  نیز مشکلات حقوقی وجود دارد، بیان کرد: علاوه بر مشکلاتی که در برنامه ششم توسعه وجود دارد به ایرادات ماده ۵ آیین نامه صندوق بیمه روستاییان و عشایر نیز کمک کرده است.

شیرکانی با اشاره به اینکه با سازمان تامین اجتماعی به تفاهم‌ رسیدیم و یک توافقنامه‌ای را طراحی کرده‌ایم، تصریح کرد: متن مشترکی آماده شده و به شورای عالی رفاه و تامین اجتماعی تحویل داده ایم. قرار است در اولین جلسه شورای عالی رفاه این مسئله مطرح شود و بررسی‌های لازم صورت گیرد.

رئیس صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر خاطرنشان کرد: اصطلاحات حقوقی برای انتقال سابقه انجام شده است و این اصلاحات به صورتی است که در آینده در انتقال برعکس سابقه هم مشکلی به وجود نیاید. اگر شورای عالی رفاه توافقنامه را تصویب کند مشکلات حقوقی برطرف می‌شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۷ ۰۲ آبان ۱۳۹۹
مگه سرمایه تامین اجتماعی مال کارگران نیست وبه بیمه روستاییان ربطی نداره ! با اینکار یک باری به دوش کارگران گذاشته میشه.یعنی بازنشستگی ، بازنشستگان صندوق بیمه روستاییان به دوش تامین اجتماعی که از پول بیمه کارگران اندوخته شده میافته!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
آخرین اخبار