غربالگری کرونا به صورت خانه به خانه در فصل سرما اجرا می‌شود

کارشناس توسعه شبکه بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با هدف گسترش خدمات غربالگری بیماری کرونا در فصل سرما با همکاری بسیج جامعه پزشکی، غربالگری خانه به خانه اجرا می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سیداحسان فرخانی کارشناس توسعه شبکه بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:با شروع فصل سرما و احتمال تشدید بروز بیماری کرونا و هم زمانی آن با بیماری آنفولانزا فصلی در جامعه، کنترل و قطع زنجیره بیماری از اهمیت بالایی برخوردار است بنابراین طرح غربالگری کرونا  با عنوان مسجد، سنگر سلامت با هماهنگی بسیج جامعه پزشکی، مدیریت امور مساجد استان اجرایی می‌شود.

او افزود: آموزش نکات خود مراقبتی به جمعیت تحت پوشش،شناسایی و معرفی بیماران نیازمند و داوطلب به رابط بسیج برای دریافت خدمات امور شخصی بخشی از این طرح غربالگری بیماران کرونایی است.


بیشتر بخوانید


کارشناس توسعه شبکه بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: معرفی افراد واجد شرایط برای تحویل بسته حمایتی تغذیه‌ای و معیشتی به پایگاه‌های بسیج و همکاری با رابطان سلامت برای نظارت بر اجرای توصیه های بهداشتی در همه اماکن و منازل بیماران با هماهنگی مراکز جامع خدمات سلامت بخش دیگری از اجرای طرح غربالگری با هدف شناسایی سریع و به‌موقع بیماران و ارائه خدمات درمانی به موقع به آن‌ها است.

 

انتهای پیام//م.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.