نمایشگاه فناوری چین، فرصتی برای معرفی تکنولوژی ایرانی

۶ دانش‌بنیان ایرانی با حضور در بیست ‌و دومین دوره نمایشگاه فناوری‌های پیشرفته چین، آخرین دستاورد‌های فناورانه خود را نمایش دادند.

به گزارش حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،یک همکاری ۴ جانبه برای حضور دانش‌بنیان‌های ایرانی در بیست‌ و دومین دوره نمایشگاه فناوری‌های پیشرفته چین (CHTF) رقم خورد تا فضایی برای ارائه آخرین دستاورد‌های فناورانه این شرکت‌ها در این نمایشگاه فراهم شود.

مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، رایزنی فناوری سفارت ایران، صندوق نوآوری و شکوفایی و مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری برای حضور دانش‌بنیان‌ها در این نمایشگاه با هم همکاری کردند.

بیست‌ودومین دوره نمایشگاه فناوری‌های پیشرفته چین (CHTF) به عنوان بزرگ‌ترین و معتبرترین نمایشگاه علمی و فناوری در حوزه‌های نسل جدید فناوری اطلاعات که هر ساله در شنژن واقع در جنوب این کشور برگزار می‌شود، امسال نیز به‌صورت حضوری و آنلاین (کشور‌های خارجی) ۲۱ تا ۲۵ آبان ماه ۹۹، برگزار شد.

پاویون جمهوری اسلامی ایران از سال ۲۰۱۵ به صورت مستمر در این نمایشگاه برپاست. امسال نیز برای ششمین سال، ۶ شرکت دانش‌بنیان ایرانی فعال در حوزه‌های «الکترونیک»، «فناوری اطلاعات و ارتباطات»، «هوش مصنوعی» و «اینترنت اشیا» آخرین دستاورد‌های خود را در این پاویون ملی در معرض دید مخاطبان جهانی قرار دادند.

حضور دانش‌بنیان‌ها در این نمایشگاه، کمک کرد تا از «فرصت‌های بالقوه داخلی و بین‌المللی کشور چین برای توسعه بازار محصولات شرکت‌های فناور ایرانی»، «ظرفیت‌های بالفعل این نمایشگاه به منظور جذب سرمایه‌گذاری برای تجاری‌سازی محصولات در چین»، «پیدا کردن شرکای توانمند چینی» و در نهایت «توسعه صادرات محصولات ایرانی» استفاده شود.


بیشتر بخوانید


با توجه به شرایط شیوع بیماری کرونا و محدودیت مسافرت به چین، اطلاعات محصولات و توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان غرفه‌دار در پاویون ایران به صورت فیزیکی در پاویون ایران و در پلتفرم آنلاین نمایشگاه نیز به نمایش گذاشته شد.

حضور رایزن فناوری کشورمان در غرفه ایران، به عنوان حلقه اتصال مخاطب چینی و شرکت‌های ایرانی در نمایشگاه از جمله اقدامات موثر در شرایط خاص امسال بود. ۱۴ جلسه تجاری آنلاین بین شرکت‌های غرفه‌دار ایرانی و شرکت‌های چینی هم برگزار شد.

همچنین برای نخستین بار، ۴ شرکت از غرفه‌داران پس از ارزیابی اولیه طرف چینی موفق به کسب فرصت ارائه و حضور در برنامه جذب سرمایه‌گذار (Roadshow) که هر سال توسط اتاق سرمایه گذاری شنزن در این نمایشگاه برگزار می‎شود، شدند.

طبق آخرین گزارش ها، ۲ شرکت موفق به ترغیب سرما‌یه‌گذاران برای جذب سرمایه از ۲ مجموعه چینی با ظرفیتی قریب به ۱۸ میلیون دلار شده‌اند که پیگیری‌ها تا محصول نتیجه نهایی ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار