آغاز فعالیت دومین درمانگاه تخصصی کرونا در جهرم

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرستان جهرم، گفت: دومین درمانگاه تخصصی کرونا برای انجام نمونه گیری تشخیصی فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سید مجید ارجمند معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرستان جهرم، بیان کرد: با توجه به افزایش آمار مبتلایان و مراجعه زیاد به درمانگاه امام صادق (ع) واقع در ابتدای خیابان ولیعصر(میدان جهاد)، دومین درمانگاه تخصصی کرونا در مرکز خدمات جامع سلامت الغدیر واقع در بلوار مادر فعالیت خود را آغاز کرد.

او، تصریح کرد: هدف ما از راه اندازی دومین درمانگاه تخصصی کرونا ، کاهش تجمع در درمانگاه امام صادق (ع) بوده است.

ارجمند، با اشاره به اینکه در درمانگاه الغدیر نمونه‌گیری تشخیصی کرونا انجام می‌شود، ادامه داد: این درمانگاه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ ظهر و از ساعت ۴ بعد از ظهر تا ۸ شب فعال است و  پزشک متخصص نیز در این هفته مستقر می شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرستان جهرم،  با اشاره به مثبت شدن ۹۰ درصد نمونه‌های تشخیصی کرونای روزهای اخیر در جهرم، افزود: از همشهریان در خواست می شود، چنانچه دچار هر نوع علائم سرماخوردگی مانند گلودرد، ضعف و بی‌حالی، بدن درد، تب و سرفه شدند، بر اساس مثبت شدن ۹۰ درصد از نمونه ها فرض را بر بیماری کرونا گذاشته و به مدت ۱۴ روز از خانه خارج نشوند.

او، اضافه کرد: اگر علائم و نشانه های سرماخوردگی در افراد خفیف باشد می توانند با درمان های خانگی مانند مصرف مسکن ها، مایعات گرم و استراحت در منزل خود را درمان کنند، اما چنانچه علائم بیماری در برخی افراد شدید شد باید به پزشک خانواده مراجعه کرده و بر اساس ارجاع آنان از سوی پزشک متخصص درمان شوند.

شهرستان جهرم در فاصله۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز است و تا کنون ۱۰۹ نفر جان باخته کرونا دارد.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار