باغ مشجرِ جوپار سنددار شد

رییس اداره اوقاف و امور خیریه ماهان از ثبت سند باغ مشجرِ شهر جوپار، مربوط به موقوفه سردار نصرت خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام یعقوبی رییس اداره اوقاف و امور خیریه ماهان از انجام سند ثبتی باغ مشجرِ شهر جوپار مربوط به موقوفه سردار نصرت خبر داد.

او با اشاره به اینکه موقوفه سردار نصرت بالغ بر ۱۵ هزار متر مربع بوده، افزود: ارزش باغ مشجر شهر جوپار مربوط به موقوفه سردار نصرت، قریب به ۱۲۰ میلیارد ریال است.

حجت الاسلام یعقوبی ثبت اسناد موقوفات شهرماهان را اولویت اول این اداره دانست و تصریح کرد: اداره اوقاف ماهان با تمام وجود به دنبال اخذ اسناد تک برگ از موقوفات این شهرستان است.

رییس اداره اوقاف ماهان با تاکید بر صیانت و مراقبت از حقوق موقوفات، به منظور اجرای صحیح نیات واقفان خیر اندیش تصریح کرد: کسانی که برای حفظ، صیانت و تثبیت موقوفات کمک می‌کنند، مصداق بارز محبت به اهل بیت (ع) و قرآن بوده و این مهم‌ترین خدمت به موقوفات است.

او سنددار کردن موقوفات را در جلوگیری از دخل و تصرف‌های غیرقانونی، حفظ و حراست از آن‌ها و نیز جلوگیری از تعدی به موقوفات بسیار تاثیرگذار خواند.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه ماهان گفت: تمام سعی و تلاش کارمندان اداره اوقاف ماهان، اخذ اسناد و احیای زمین‌های موقوفی در این بخش  است.

حجت الاسلام یعقوبی، وقف را سنتی ماندگار و جاودان برای انسان‌ها دانست و افزود: درآمد موقوفات صرف نیات واقفان و حفظ و حراست از موقوفه می‌شود.

او تصریح کرد: متقاضیانی که قصد وقف کردن بخشی از دارایی خود را دارند، می‌توانند با مراجعه به اداره اوقاف به ثبت موقوفه موردنظر بپردازند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار