مسدود شدن گردنه‌های پیچ بن و سپارده

راهداران با شروع فصل سرما گردنه‌های پیچ بن و سپارده در الموت را مسدود کردند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، جواد حق‌لطفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: با شروع فصل سرما و بارش اولین برف در گردنه‌های پیچ بن و سپارده در الموت شرقی و غربی به منظور حفظ ایمنی ترددکنندگان و پیشگیری از حوادث، راهداران این دو گردنه را مسدود کردند.

او افزود: گردنه پیچ بن در محور روستایی الموت، تنکابن و گردنه سپارده در محور قزوین، الموت به کلاچای قرار دارند و به علت شرایط خاص این مناطق و ارتفاع زیاد هرسال به محض شروع بارش برف در آبان ماه توسط راهداران مسدود و در اواسط بهار پس از پایان فصل بارش بازگشایی می‌شوند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اضافه کرد: گردنه پیچ بن با سه هزار و ۳۰۰ متر و گردنه سپارده با ۲ هزار و ۸۰۰ متر ارتفاع از سطح دریا از مرتفع‌ترین گردنه‌های استان قزوین است و در فصل زمستان با بارش برف و پدیده کولاک مواجه هستند.

حق‌لطفی برای خدمت رسانی در ایام زمستان به هموطنان توصیه کرد در زمان بارش برف و سرمای هوا از سفر‌های غیرضروری خودداری و در صورت سفر‌های ضروری خودروی خود را به زنجیر چرخ و سایر تجهیزات زمستانی مجهز کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در ادامه از آمادگی ۳۵۰ راهدار به همراه ۳۰۰ دستگاه ماشین آلات در ۲۶ راهدارخانه استان برای خدمت رسانی به مسافران خبر داد و گفت: کاربران جاده‌ای برای آگاهی از وضعیت جوی و ترافیکی راه‌ها می‌توانند اطلاعات را از طریق تماس با سامانه ۱۴۱ دریافت کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار