یاوری:

توزیع متادون در داروخانه‌ها به این زودی‌ها اتفاق نمی‌افتد

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: تا سال آینده خبری از توزیع متادون و دارو‌های درمان اعتیاد در داروخانه‌ها نیست.

امیرحسین یاوری معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره جزئیات توزیع متادون در داروخانه‌های سراسر کشور، اظهار کرد: سازمان غذا و دارو پیشنهادی را مطرح کرد تا بخشی از توزیع دارو‌های درمان اعتیاد و متادون به جای دانشگاه‌ها علوم پزشکی توسط داروخانه‌های خاص صورت گیرد.

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور تصریح کرد: اگر چه توزیع متادون و دارو‌های درمان اعتیاد در داروخانه‌ها هیچ تأثیری در شرایط فعلی ندارد و باید به برخی از کارشناسان حوزه درمان اعتیاد که هیجاناتی را در این خصوص ایجاد کرده اند بگویم در بند ۷.۴ مصوبه توزیع داروهای درمان اعتیاد در داروخانه‌ها، صریحا ذکر شده که هیچ تغییر در رفتار امروز رخ نمی‌دهد و درمانگران اعتیاد می‌توانند به میزانی که نیاز دارند دارو دریافت کنند.

یاوری بیان کرد: فقط ضابطه جدیدی ایجاد شده و آن این است که پزشکان بر این اساس می‌تواند در دفترچه بیمه فرد (از ابتدای امسال درمان اعتیاد تحت پوشش بیمه قرار گرفت) دارو را بنویسد و فرد با مراجعه به داروخانه دارو را دریافت و مصرف کند. برای دوره‌های ۵ تا ۱۰ روزه این امکان فراهم شده است.

وی با اشاره به اینکه در آخرین جلسه کمیته درمان قرار شد مجدد جلسات گذاشته شده و بررسی‌های لازم در این مورد انجام شود، افزود: این ضابطه به این زودی‌ها انجام می‌شود و تا سال آینده خبری از توزیع متادون و دارو‌های درمان اعتیاد در داروخانه‌ها نیست.

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور خاطرنشان کرد: قرار شد تمامی دستگاه‌های این امر گزارش‌های خود را به کمیته درمان وزارت بهداشت اعلام کنند و بعد از آن تصمیم گیری نهایی با کمیته درمان است، جمع‌آوری گزارش‌ها به این زودی‌ها صورت نمی‌گیرد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۹ ۰۱ آذر ۱۳۹۹
تو عطاری‌ها زیاده کسی هم برخورد نمیکنه باهاش
آخرین اخبار