مدیر بهداشت و درمان حرم مطهر بانوی کرامت:

بهداشت فردی از سوی زائران حرم بانوی کرامت(س) رعایت می‌شود

عباسیان گفت: زائران با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در شرایطی ایمن به حرم مطهر حضرت معصومه(س)مشرف می‌شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، مهدی عباسیان، مدیر بهداشت و درمان حرم مطهر بانوی کرامت (س)طی گفت‌وگویی با تاکید بر این که از اولویت‌های مسئولان آستان مقدس کریمه اهل‌بیت (س)حفظ سلامتی زائران است، اظهار کرد: از ابتدای پیدایش کرونا، تدابیر بهداشتی ویژه در  آستان مقدس درنظر گرفته شده است.


او با اشاره به تجهیز ورودی‌های حرم مطهر به راکد‌های بازرسی افزود: بازرسی بدنی دیگر به صورت دستی انجام نمی‌شود و ورودی‌های حرم مطهر دارای تهویه مناسب  و از لحاظ مسائل بهداشتی ایمن است.


مدیر بهداشت و درمان حرم بانوی کرامت با اشاره به تامین تجهیزات مورد نیاز برای ضدعفونی ادامه داد: تمام ورودی‌های حرم مطهر مجهز به دستگاه ضدعفونی کننده دست اتومات شده است و کارشناسان  به صورت مستمر بر ضدعفونی و تطهیر صحن‌ها، وضوخانه‌ها، فرش‌ها و سایر قسمت‌های حرم‌ مطهر نظارت لازم را دارند.

عباسیان عنوان کرد:هر چند بر اساس ارزیابی‌های انجام شده رعایت بهداشت فردی از سوی  زائران حرم مثبت گزارش شده است، اما همچنان تاکید می‌کنیم که زائران برای تشرف به حرم مطهر، حتما از ماسک استفاده و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند.


او با بیان این که خادمان آستان مقدس خود نیز نسبت به استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی اهتمام دارند، گفت: به زائرانی که نسبت به  نکات بهداشتی بی‌توجه باشند از سوی خادمان تذکر داده می‌شود.


عباسیان با تاکید بر این که زائران با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در شرایطی ایمن به زیارت حضرت معصومه (س) مشرف می‌شوند،ادامه داد: یکی از مهم‌ترین آموزه‌های دین اسلام حفظ سلامت و رعایت نکات بهداشتی است.


او تاکید کرد: از زائران محترم خواهشمندیم برای اقامه نماز در حرم مطهر بانوی کرامت وسایل شخصی شامل مهر و جانماز و کتب ادعیه به همراه داشته باشند و فاصله اجتماعی لازم را نیز حفظ کنند تا از بیماری در امان باشند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار