نرخ الاکلنگی مرغ در خراسان جنوبی/ عرضه روغن هم اینترنتی شد!

در حالی که خراسان جنوبی یکی از قطب‌های تولید مرغ و گوشت سفید است، اما قیمت مرغ به ۲۸ هزار تومان رسیده و این باعث گلایه مردم شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، آقای وزیر چشمتان روشن مرغ خود را به ۲۸ هزار تومان رسانده است شما که وعده مرغ ۲۲ هزار و ۴۰۰ تومانی را داده بودید، اما چه شد که امروز مرغ گرم در بیرجند در مراکز عرضه مستقیم با قیمت ۲۶ هزار و ۶۰۰ و در مراکز خرده فروشی تا ۲۸ هزار تومان به فروش می‌رسد؟

این گلایه یکی از همشهریان بیرجندی از وزیر صنعت، معدن و تجارت بود که گفت: نمی‌دانم کرونا را چگونه تحمل کنیم و چگونه با غول گرانی‌ها دست و پنجه نرم کنیم. جالب‌تر اینکه اعلام می‌کنند در خانه بمانید، اگر من کارگر در خانه بمانم چگونه می‌توانم مایحتاج زندگی خود را تامین کنم.

او با بیان اینکه چند ماه است روغن جامد در سطح شهر پیدا نمی‌شود و تک‌تک مغازه‌های شهر را رفته‌ام، اما روغنی یافت نکردم افزود: در چند روز گذشته متوجه شدم یکی از فروشگاه‌های سطح شهر بیرجند روغن جامد به میزان محدودی توزیع می‌کند درحالی که هنوز ساعت ۸ صبح نشده بود خود را به فروشگاه رساندم دیدم صفی طولانی تشکیل شده برای گرفتن روغن با وجود انتظار طولانی در صف، اما روغن تمام شد و مجبور شدم دست خالی به خانه برگردم.


بیشتر بخوانید


دیگر شهروند بیرجندی نیز با تایید حرف این شهروند گفت: وقتی برای تهیه روغن جامد باید در این روز‌های کرونایی در صف بایستی و آخر هم روغنی به تو نرسد و از سویی صبح که از خواب بیدار می‌شوی قیمت مرغ از روز دیگر گران‌تر باشد در این اوضاع دیگر نمی دانی چگونه و با چه رویی به خانه برگردی در حالی که حتی نتوانسته‌ای بخشی از لیست خرید منزل را آماده کنی.

شهروندان بیرجندی این روز‌ها در حالی تلاش می‌کنند کرونا را ضربه فنی کنند که خودشان زیر بار قیمت‌های سرسام آور کالا‌های اساسی کمر خم کرده‌اند.

یکی از کارگران سرگذر گفت: وقتی سرپرست خانواری ۵ نفری باشی و هر شب دست خالی به خانه برگردی و سفره خانواده‌ات روز به روز کوچک‌تر شود و دستت از همه جا کوتاه باشد نمی‌دانی شکایت این روزگار را پیش کدام مسئول ببری که حداقل حرف دلت را بفهمد و مشکل تو را درک کند. این روز‌ها همه فقط وعده می‌دهند، اما عمل کردن آن بماند برای سر خرمن.

او که معتقد است آقایان مسئول گویی هیچگاه برای خرید مایحتاج خود به سطح شهر مراجعه نمی‌کنند که این گرانی‌ها را ببینند افزود: چرا باید ابتدای سال مرغ را کیلویی ۹ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری کنیم، اما امروز مرغ باید به ۲۸ هزار تومان برسد؟ این همه تورم و افزایش قیمت برای هشت ماه زیاد است.

زجاجی رئیس اتحادیه مواد پروتئینی در بیرجند نیز با تأیید افزایش قیمت مرغ از دو ورز گذشته گفت: در دو روز گذشته قیمت مرغ به ۲۳ هزار تومان رسید، اما از روز چهارشنبه در مراکز عرضه مستقیم ۲۶ هزار و ۶۰۰ و در مراکز خرده فروش بیش از ۲۷ هزار تومان عرضه می‌شود.

او در پاسخ به علت اصلی گرانی‌ها افزود: بروید از آقایان بپرسید که چرا مرغ به یک باره گران شده است؛ وقتی دان نباشد مرغدار جوجه ریزی نمی‌کند و وقتی جوجه نباشد مسلما بعد از مدتی با کمبود و گرانی مرغ مواجه می‌شویم.

زجاجی عنوان کرد: دیگر خبر از ارزانی نیست قیمت‌ها در حال انفجار است خدا می‌داند چه خواهد شد.

جویبان  معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: درحال حاضر به منظور کاهش ایجاد صف در حال و روز کرونایی برای روغن تصمیم بر آن شد روغن جامد از طریق فروشگاه اینترنتی اروین و سامینو عرضه شود.

او افزود: مردم باید اپلی کیشن را در بازار یا گوگل پلی تهیه کرده سپس وارد فروشگاه اینترنتی سامینو شوند و برای ثبت خرید روغن جامد اقدام کنند.

حال با این اوضاع و احوال گرانی و تورم، خرید اینترنتی روغن نیز یکی از ابتکارات مسئولان در استان خراسان جنوبی است که امیدواریم حداقل در این زمینه جواب دهند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۴ ۰۱ آذر ۱۳۹۹
انشاالله دعا میکنیم تمام دست اندر کاران گرانی کرونا بگیرن وبمیرن که مایحتاج مردم رو به این قیمتها نرسونن !
بیرجند در گرانیها همیشه جلوتر از همه شهرها به واسطه مسئولین بی مسئولیت بخدا دلم برای قشر محروم به درد میاد خدا همه رو به راه راست هدایت کند
آخرین اخبار