اعمال محدودیت‌های سطح قرمز کرونا به مدت دو هفته در خرم‌آباد

فرماندار خرم‌آباد گفت: محدودیت‌های سطح قرمز کرونا از شنبه اول آذر به مدت ۲ هفته در مرکز لرستان اعمال می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازلرستان،  جعفر طولابی فرماندار خرم‌آباد اظهار کرد: خرم آباد در وضعیت قرمز و پرخطر شیوع کرونا قرار دارد و تمام محدودیت‌های اعلام شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا در این شهرستان اعمال خواهد شد.

او اظهار داشت: بر این اساس پروتکل‌های جدی‌تری با هدف به حداقل رساندن تجمع و تردد‌ها اعمال خواهد شد تا بتوانیم با همکاری مردم برای بهبود وضعیت کنونی اقدام کنیم.

 فرماندار خرم‌آباد تصریح کرد: براساس اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا سطوح هشدار در سه رنگ نارنجی، زرد و قرمز تقسیم‌بندی شد و در خرم آباد با وضعیت قرمز تمامی مشاغل و صنوف به جز گروه سطح یک (مواد غذایی، دارویی و واحد‌های خدمات رسان) تعطیل می‌شوند.

طولابی ادامه داد: همچنین باید یک سوم کارکنان دولت در محل کار حاضر شوند، اما ورود ارباب رجوع همچنان ممنوع و برگزاری هرگونه جلسه رسمی در مناطق قرمز تا سقف ۱۵ نفر و با رعایت فاصله چهار متر مجاز است.

او اضافه کرد: در مجموع از روز شنبه اول آذرماه نسبت به خروج از شهر‌ها سختگیری و تردد از شهر به شهر ممنوع خواهد شد و فعالیت مدارس، دانشگاه‌ها و برگزاری آزمون‌ها غیرحضوری است.

فرماندار خرم‌آباد با بیان اینکه این شهرستان از نظر تعداد مبتلایان به ویروس کرونا وضعیت مطلوبی ندارد تاکید کرد: به همین منظور از شهروندان درخواست داریم که به این محدودیت‌ها احترام بگذارند و پروتکل‌های بهداشتی و اجرای مصوبات را برای حفظ جان خود و هموطنان جدی بگیرند.

طولابی اظهار داشت: نظارت بر اصناف شهرستان خرم آباد تشدید می‌شود و کسبه و بازاریان نیز موظف هستند طبق اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا فعالیت داشته باشند چراکه رعایت نکردن این محدودیت‌ها منجر به تذکر و پلمب واحد‌های متخلف خواهد شد.

او گفت: شرایط کسبه و بازاریان قابل درک است، اما اکنون به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا و قرار گرفتن خرم آباد در وضعیت قرمز، حفظ سلامت مردم در اولویت قرار دارد.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.