کتابخانه مرکزی خلخال؛ پروژه‌ای ۹ ساله با ۱۰ درصد پیشرفت

کتابخانه مرکزی خلخال پس از گذشت ۹ سال از کلنگ‌زنی فقط ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که نیازمند عزم جدی مسئولان شهرستانی و استانی برای تکمیل آن است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان، با گذشت ۹ سال از شروع پروژه کتابخانه مرکزی خلخال متاسفانه امروز تنها شاهد پیشرفت ده درصدی بنای فیزیکی این مجموعه فرهنگی هستیم.

کتابخانه مرکزی خلخال در جوار خیابان سی متری قدس، رو به روی اداره تامین اجتماعی شهر خلخال در سال ۱۳۹۰ کلنگ زنی شده و در همان سال پی‌ریزی شده است، اما در سال‌های اخیر این مجموعه مورد بی‌مهری قرار گرفته و تکمیل نشده است.

شهرستان خلخال بعد از مرکز استان، دارای بزرگترین مجموعه کتاب با بیش از ۱۱۲ هزار جلد کتاب و هشت کتابخانه در بخش مرکزی، شاهرود، خورش رستم، برندق، لنبر می‌باشد، اما نیازمند به روز رسانی کتب و ایجاد ساختمانی مجهز در این ‌خصوص است.

پروانه رضاقلیزاده، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل در جلسه شورای کتابخانه‌های عمومی شهرستان خلخال در خصوص پروژه نیمه تمام کتابخانه مرکزی خلخال اظهار کرد: احداث این پروژه فرهنگی به اداره کل راه و شهرسازی واگذار شده و متولی اجرای آن این اداره کل است.

او در این جلسه از پروژه‌های شهرستان بیله سوار سخن گفت و اذعان داشت: دو کتابخانه در شهرستان بیله سوار به بهره برداری می‌رسد.

گفتنی است؛ تعطیلی پروژه کتابخانه مرکزی یکی از مطالبات مردم خلخال بوده و فضای کم و محدود کتابخانه‌ها، قرائت خانه‌ها و ساختمان اداری کتابخانه شهر خلخال مطلوب و مناسب این شهرستان نیست.

کتابخانه مرکزی خلخال؛ پروژه‌ای ۹ ساله با ۱۰ درصد پیشرفت

تکمیل پروژه کتابخانه مرکزی شهرستان خلخال بار‌ها توسط مردم و مسئولان شهرستان در جلسات مختلف پیگیری شده، ولی متاسفانه تاکنون اقدامی در این‌ خصوص انجام نشده است.

احمدی، دانشجوی دانشگاه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد خلخال اظهار داشت: اگر در این مدت که از شروع به‌ کار پروژه کتابخانه مرکزی خلخال می‌گذرد اقدامی انجام می‌گرفت امروز شاهد بهره‌برداری از آن بودیم.

او افزود: هر بار که این مجموعه نیمه کاره را در شهر خلخال مشاهده می‌کنیم از بین رفتن بیت المال و اهتمام نکردن مسئولان به این پروژه فرهنگی باعث ناراحتی ما می‌شود.

کتابخانه مرکزی خلخال؛ پروژه‌ای ۹ ساله با ۱۰ درصد پیشرفت

یکی از شهروندان خلخال که نخواست نامش برده شود نیز در این ‌خصوص گفت: چندین سال پیش که این مجموعه در شهر خلخال کلنگ‌زنی و آغاز به‌کار کرد باعث خوشحالی مردم خلخال شد، ولی در ادامه به دلایل نامعلوم این پروژه رها شد و تاکنون نیز جوابی از مسئولان دریافت نکرده‌ایم.

او افزود: از مسئولان خلخال و به ‌خصوص فرماندار شهرستان خواستاریم تا پیگیر مطالبه مردم از مسئولان استانی باشند که چرا باید چندین سال از آغاز پروژه‌ای در شهرستان گذشته باشد و مردم روزانه شاهد از بین رفتن اقدامات اولیه باشند.

کتابخانه مرکزی خلخال؛ پروژه‌ای ۹ ساله با ۱۰ درصد پیشرفت

به روز نبودن کتاب ها، ظرفیت پایین قرائت‌خانه‌ها و عدم حمایت از سوی مجموعه‌های استانی باعث شده که روند رو به رشد کتابخوانی در خلخال کاهش یابد.

او بیان داشت: نباید نهاد کتابخانه‌های عمومی استان فقط در مرکز استان خلاصه شده و سایر شهرستان‌ها سهمی در پیشرفت و توسعه کتابخانه نداشته باشند.

کتابخانه مرکزی خلخال؛ پروژه‌ای ۹ ساله با ۱۰ درصد پیشرفت

امید است با اهتمام جدی مسئولان شهرستان خلخال و استان اردبیل و به‌ خصوص پیگیری مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل در سال‌های بعد شاهد پیشرفت و اتمام پروژه کتابخانه مرکزی شهرستان خلخال نیز باشیم.

منبع: فارس

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.