در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

آغاز غربالگری منزل به منزل بیماری کرونا در محله هرندی

معاون اجتماعی بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام درباره جزئیات اجرای طرح غربالگری منزل به منزل بیماری کرونا توضیحاتی داد.

محسن جهانی معاون اجتماعی بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: بعد از جلسه مقام معظم رهبری با ستاد کرونا مقرر شد طرح غربالگری بیماری کرونا در محلات و مساجد اجرا شود تا روند تشخیص بیماری کرونا سرعت یابد.

او با بیان اینکه در مرحله اول ۵ مسجد در تهران شروع به کار غربالگری کردند که اغلب این مساجد در حاشیه شهر قرار دارند، گفت: در مرحله دوم تعداد مساجد به ۱۵ مورد رسید و در حال حاضر نیز ۲۰ مسجد در حال غربالگری ساکنان مناطق مختلف شهر تهران هستند.

جهانی ادامه داد: روند کار به صورتی است که در ابتدا طی فراخوانی مردم برای غربالگری به مساجد مراجعه می‌کنند و گروه‌های جهادی کار غربالگری را برای مردم منطقه انجام می‌دهند.

معاون اجتماعی بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام با بیان اینکه افرادی که در غربالگری مشکوک به کرونا شوند، به صورت مستقیم به پزشکان سامانه ۴۰۳۰ ارجاع داده می‌شوند، گفت: پزشکان دارو‌های لازم را برای این افراد تجویز می‌کنند.

او با بیان اینکه افراد بدحال با وضعیت وخیم به بیمارستان‌ها ارجاع داده می‌شوند، ادامه داد: در مرحله جدید غربالگری منزل به منزل در محله هرندی تهران آغاز شده است.

جهانی افزود: غربالگری منزل به منزل به صورتی است که گروه‌های جهادی در درب منزل ساکنان منطقه کار غربالگری را انجام می‌دهند و برای افرادی که دارای علائم اولیه بیماری هستند به وسیله کیت‌های تشخیص سریع تولید شده در ستاد اجرایی فرمان امام، تست بیماری صورت می‌گیرد.

او با بیان اینکه نتیجه نهایی تست بیماری توسط این کیت‌ها بین ۲۰ تا ۲۵ دقیقه اعلام می‌شود، گفت: اگر نتایج تست‌ها مثبت بود برای شخص بیمار تدابیر پزشکی اندیشیده می‌شود و اگر هم تست منفی بود، توصیه‌های پیشگیرانه صورت می‌گیرد.

جهانی ادامه داد: غربالگری منزل به منزل و انجام تست سریع کرونا در محلات به صورت کاملا رایگان برای ساکنان مناطق مختلف انجام می‌شود.

او با بیان اینکه غربالگری محله محور در مرحله اول در تهران انجام شد و در مراحل بعدی در دیگر استان‌های کشور نیز صورت می‌گیرد، گفت: غربالگری استان‌های مختلف کشور از هفته آینده آغاز خواهد شد.

جهانی گفت: در حال حاضر مساجد مختلفی برای غربالگری بیماری کرونا اعلام آمادگی کردند و به محض تأمین تجهیزات لازم سایر مساجد نیز پوشش داده خواهند شد.


بیشتربخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار