رئیسی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

احتمال ابتلا به کرونا را با اپلیکیشن «ماسک» کاهش دهیم

سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: اپلیکیشن «ماسک» برای آگاهی از شیوع کرونا در محله خود و محافظت بهتر در برابر این بیماری است.

علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد مبارزه با کرونا در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: از شنبه که طرح مدیریت جامع هوشمند شهری شروع خواهد شد، بیش از ۱۵۰ شهر و شهرستان در وضعیت قرمز قرار دارند؛ در این شهر‌ها همه مشاغل به جز مشاغل گروه یک، تعطیل هستند.

وی افزود: مشاغل گروه یک آن دسته از مشاغل ضروری هستند که مایحتاج ضروری مردم را فراهم می‌کنند، مانند سوپرمارکت‌ها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای مواد غذایی، بیمارستان‌ها، مطب‌ها، اورژانس‌ها، ادارات آب، برق، گاز و امثالهم. البته باید توجه داشته باشیم که صنایع هم به دلیل حضور اکثریتشان در خارج از شهرها، فعال خواهند بود.

 سخنگوی ستاد مبارزه با کرونا بیان کرد: بانک‌ها در این دو هفته فعال هستند و مانند روال عادی، فعالیت خود را دنبال می‌کنند و هیچ تغییری در ساعت و تعداد بانک‌ها به وجود نخواهد آمد، چون در این صورت حجم مراجعه بالا می‌رود و امکان آلودگی افراد در بانک‌ها بیشتر می‌شود.

او در خصوص فعالیت‌های اپلیکیشن ماسک گفت: با استفاده از این نرم‌افزار که قابل‌نصب روی گوشی تلفن همراه است، می‌توان روی نقشه، مناطق پرخطر و کم‌خطر را در سراسر کشور مشاهده کرد. استفاده از چنین نرم‌افزارهایی کمک می‌کند تا افراد درصورت مشاهده وضعیت قرمز یک منطقه یا مکان، از ورود به آن اجتناب کرده و به این ترتیب سیر ابتلا به بیماری کاهش یابد.


بیشتر بخوانید


رئیسی بیان کرد:  یکی از ویژگی‌های اپلیکیشن ماسک این است؛ زمانیکه فرد قصد استفاده از مترو، اتوبوس، هواپیما یا غیره را دارد، با استفاده از  این اپلیکیشن مشخص می‌شود که فرد بیمار است یا خیر.

او افزود: رهگیری جدید با تحت پوشش قرار گرفتن بیماران کرونایی زیر نظر مراقبین سلامت و بهورزان انجام می‌شود.

 سخنگوی ستاد مبارزه با کرونا گفت: در این طرح حدود ۲ هزار نفر تحت پوشش مراقبین سلامت قرار می‌گیرند که تعدادی از این افراد مبتلا به بیماری کرونا هستند؛ مراقبین سلامت ما ۶ تا ۷ بار با این فرد تماس می‌گیرد و او را راهنمایی می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار