آتش‌سوزی پتروشیمی خارک مهار شد

مدیرعامل پتروشیمی خارک از مهار کامل آتش‌سوزی در این مجتمع خبر داد و گفت: در این حادثه، یکی از کارکنان جان خود را از دست داد.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  پتروشیمی خارک عصر امروز دچار حادثه آتش سوزی شد که این آتش سوزی هم اکنون به طور کامل مهار شده است .

پتروشیمی خارک در حال تعمیرات سالانه بود که به طور معمول ۱۵ روز طول می‌کشد و امروز در دومین روز از این تعمیرات، این حادثه رخ داد. این آتش سوزی ناشی از حریق هیدرو کربن‌های تخلیه شده در هنگام شروع تعمیرات اساسی واحد LPG در ساعت ۱۶:۵۵ دقیقه رخ داد و در ساعت ۱۷:۰۵ مهار شد.

بر اساس اعلام پتروشیمی خارک متاسفانه در این حادثه یکی از همکاران این پتروشیمی جان خود را از دست داد و یک نفر نیز دچار سوختگی سطح متوسط شده است که جهت درمان به بیرون از جزیره اعزام شد و دو نفر دیگر نیز دچار سوختگی سطحی شده اند.

گفتنی است که واحد LPG پتروشیمی خارک از دیروز برای تعمیرات اساسی از مدار تولید خارج شده است.

در مجتمع پتروشیمی خارک، سالانه یک میلیون و ۱۳۵ هزار تن متانول، پروپان، بوتان، پنتان و گوگرد تولید می‌شود.

غلامرضا امیرشقاقی، مدیرعامل پتروشیمی خارک وقوع آتش‌سوزی را ناشی ازهیدروکربن‌های تخلیه شده در هنگام تعمیرات اساسی واحد ال‌پی‌جی عنوان کرد .

امیرشقاقی با بیان اینکه واحد ال‌پی‌جی خارک روز گذشته (۲۸ آبان‌ماه) جهت انجام تعمیرات اساسی از مدار خارج شد، گفت: هم‌اکنون فرایندهای عملیاتی پتروشیمی خارک در حالت عادی ادامه دارد و واحد متانول به طور کامل در مدار است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار