مدیر عامل پتروشیمی خلیج فارس خبر داد:

افزایش ۴۰ درصدی تولید در پتروشیمی کارون نسبت به سال گذشته

صدیقی زاده گفت:از ابتدای سال در پتروشیمی کارون ۴۰ درصد افزایش تولید نسبت به سال گذشته داشته ایم.

افزایش ۴۰ درصدی تولید در پتروشیمی کارون نسبت به سال گذشتهبه گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، صدیقی زاده مدیر عامل پتروشیمی خلیج فارس در آیین رونمایی از گرید kmt ۱۰ و mtda گفت:پتروشیمی کارون همسو با سیاست‌گذاری‌های کلان شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس مبنی بر متنوع‌سازی سبد تولید محصولات با هدف تأمین نیاز صنایع تکمیلی، تکمیل زنجیره ارزش و افزایش تاب‌آوری در شرایط تحریم‌های غیرقانونی، شرکت پتروشیمی کارون امروز از تولید تجاری دو محصول جدید زنجیره ایزوسیانات به‌صورت رسمی رونمایی می‌کند.

او ادامه داد:برای نخستین بار عرضه تجاری دو گرید جدید MTDI و KMT_۱۰ به‌صورت رسمی آغاز و پیش‌بینی می‌شود با عرضه این دو محصول جدید، افزون بر بی‌نیازی از واردات و صرفه‌جویی ارزی، زمینه نیاز فعالان صنایع تکمیلی پتروشیمی در داخل کشور فراهم شود.

صدیقی زاده افزود:گرید KMT-۱۰ از طریق واکنش پیش‏‌پلیمریزاسیون متیل‌دی فنیل‌دی ایزوسیانات و ایجاد گروه‌های یورتان تولید شده که با تولید این محصول جدید در عمل صنعت پتروشیمی و صنایع تکمیلی از واردات گرید‌های مشابه وارداتی از چین، ژاپن، کره جنوبی و آلمان بی‌نیاز خواهد شد. این محصول راهبردی در صنایع خودروسازی، مبلمان اداری و خانگی دارای کاربرد‌های گسترده است.

مدیر عامل پتروشیمی خلیج فارس افزود:پتروشیمی کارون شهریورماه امسال اقدام به تولید و عرضه تجاری گرید دیگری به نام «KLM۱۰۰B» با هدف تأمین نیاز صنایع کفش، انواع چسب صنعتی و لَمینِت، انواع درزگیر و آب‌بند (سیلانت‌ها)، ضربه‌گیرها، باند‌های اورتوپدی و همچنین کفپوش‌های اداری و صنعتی و ... کرده بود که مطابق با برآورد‌های انجام گرفته تولید این گرید جدید سالانه از خروج ۲۷ میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری می‌کند.

او بیان کرد:متاتولوئن دی آمین یک ترکیب آلی است که شامل ایزومر‌های ۴، ۲ تولوئن دی آمین و ۶، ۲ است این محصول که در دمای محیط به صورت جامد است و به عنوان آغازگر در واکنش سنتز پلی ال‌های پلی اتری به کار می‌رود.

صدیقی زاده تصریح کرد:ادامه داد:پلی ال‌های به عنوان یک پایه مهم در تولید محصولات فوم پلی یورتان به کار می‌رود همچنین mtd به عنوان پخت رزین‌های اپوکسی و الاستومر‌های پلی یورتان به کار می‌رود.

مدیر عامل پتروشیمی خلیج فارس گفت:محصولات معادل این گرید که پیشتر از خارج از کشور وارد و سبب خروج ارز زیادی از کشور می‌شد شامل Aradyr۸۳۰ch, Aradyr۸۵۰ch آمریکا بود، پتروشیمی کارون به منظور رفع نیاز تولیدکنندگان میان دستی و پایین دستی صنعت رنگ رزین و پلی یورتان کشور و در راستای تکمیل زنجیره ارزش محصولات پتروشیمی اقدام به عرضه این محصول کرده است.

صدیقی زاده ادامه داد:این محصول برای اولین بار در خاورمیانه به منظور رفع نیاز تولید کنندگان میان دستی و پایین دستی صنعت پلی یورتان کشور و در راستای تکمیل زنجیره ارزش محصولات پلی یورتان تولید می‌شود.

او بیان کرد:محصول KMT_۱۰ از طریق واکنش پیش پلیمر یزاسیون متیل دی فنیل دی ایزوسیانات و ایجاد گرو‌های یورتان تولید می‌شود.

مدیر عامل پتروشیمی خلیج فارس بیان کرد:مشخصات بارز رونمایی محصول امروز شامل مایع بودن در دمای محیط، عدم نیاز به عملیات ذوب پیش از مصرف، سهولت در حمل و نقل و استفاده، عدم نیاز به انبارش سرد برای طولانی مدت است.

او گفت:مهمترین کاربرد این محصول شامل تولید فوم‌های سرد قالبی با انعطاف پذیری بالا به منظور تولید صندلی خودرو و مبلمان اداری دارد.

صدیقی زاده اضافه کرد:در گذشته بخشی از صنعت ما یا همان حلقه گمشده ما در برخی از کشور‌ها یافت می‌شد، ولی باتوجه به نیاز و دانش کشور توانستیم در برخی از محصولات که امروز رونمایی می‌شود خودکفا شویم.

او گفت:خوشبختانه باتوجه به نامگذاری سال از سوی رهبری منبی بر جهش تولید، ما ۴۰ درصد افزایش تولید نسبت به سال گذشته در پتروشیمی کارون داشته ایم.

صدیقی زاده افزود:ما باید پلی اول باید سرمایه گذاری کنیم وگرنه دوباره ما را باید در این صنعت ما را به زیر می‌اندازند.ساخت اولین زنجیره پلی ال از نان شب هم برای پتروشیمی واجب‌تر است، اگر این زنجیره ساخته شود، صنعت پلی یورتان برای همیشه نفس راحت می‌کشد و در واقع عرضه محصولات جدید کارون در راستای شکست تحریم هوشمندانه است.

مدیر عامل پتروشیمی خلیج فارس گفت:با رونمایی از این محصولات وابستگی مان به برخی از کشور‌ها از جمله آمریکا، کره و ... کم می‌شود و همچنین ۲۷ میلیون دلار سرمایه گذاری ارزی برای کشور می‌شود.

انتهای پیام/

 

 

برچسب ها: پتروشیمی ، وزارت نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار