شنبه و یکشنبه اوج بارندگی های استان اصفهان

کارشناس اداره پیش بینی هواشناسی استان اصفهان گفت:اوج بارندگی ها شنبه و یکشنبه در جنوب و غرب استان اصفهان است که آبگرفتگی معابر، اختلال در تردد شهری و جاده‌ای در این مناطق دور از انتظار نیست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، حجت الله علی عسگریان کارشناس اداره پیش بینی هواشناسی استان اصفهان با اشاره به نفوذ سامانه بارشی به غرب استان اصفهان، اظهار کرد: امروز آسمان بسیاری از مناطق ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد و بارش باران و برف به ویژه در غرب استان پیش بینی می‌شود.

او با بیان اینکه اوج بارندگی فردا شنبه و روز یکشنبه در جنوب و غرب استان اصفهان است، ادامه داد: آبگرفتگی معابر، اختلال در تردد شهری و جاده‌ای در این مناطق دور از انتظار نیست.

کارشناس اداره پیش بینی هواشناسی استان اصفهان، افزود: فعالیت امواج بارش زا تا اواسط هفته پیش رو ادامه دارد و باران بسیاری از مناطق و بارش برف و مه آلودگی مناطق سردسیر و کوهستانی اصفهان را فرا می‌گیرد.

علی عسگریان با اشاره به افزایش یک تا سه درجه‌ای دما در ۲۴ ساعت آینده، گفت: بیشینه و کمینه دمای هوای کلانشهر اصفهان بین ۱۴ و چهار درجه سانتی گراد بالای صفر در نوسان است.

او اضافه کرد: زرین شهر با دمای ۱۶ درجه سانتی گراد بالای صفر و بویین و میاندشت با دمای ۲ درجه سانتی گراد زیر صفر به ترتیب گرم‌ترین و سردترین مناطق استان پیش بینی می‌شود.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان با صدور اطلاعیه سطح نارنجی نسبت به ناپایداری‌های جوی دو روز پیش رو هشدار داد و اعلام کرد: بارش باران گاهی به صورت رگبار و رعدوبرق و در در مناطق سردسیر و کوهستانی بارش برف، مه‌آلودگی، وزش تندباد موقت همراه با کولاک برف، کاهش دید افقی از روز شنبه تا یکشنبه در مناطق غرب، شمال غرب و نیمه جنوبی استان اصفهان پیش بینی می‌شود و احتمال آب گرفتگی معابر عمومی، جاری شدن رواناب، احتمال سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها بویژه در جنوب و جنوب غرب استان، لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید افقی در جاده‌های کوهستانی و محور‌های مواصلاتی، اختلال در تردد جاده‌های کوهستانی غرب و جنوب استان دور از انتظار نیست. از این رو به هم وطنان توصیه می‌شود از تردد و یا صعود به ارتفاعات و مناطق کوهستانی در روز‌های پیش رو خودداری کنند.

همچنین حفظ فاصله از حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها به ویژه در مناطق جنوبی و غربی استان و استفاده از وسایل ایمنی هنگام تردد در جاده‌های کوهستانی، تجهیز به وسایل زمستانی در هنگام تردد از مناطق مرتفع و سردسیر ضروری است.
به کشاورزان و دامداران نیز توصیه می‌شود نسبت به خروج دام‌ها از مراتع بویژه در غرب و جنوب استان و در نظر گرفتن تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارات احتمالی در برابر ناپایداری‌های جوی اقدام کنند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.