امام جمعه شهرکرد:

همه به صحنه بیایند تا با کمک کادر بهداشت و درمان کرونا را شکست دهیم

امام جمعه شهرکرد گفت: باید همه به صحنه بیایند تا با کمک کادر بهداشت و درمان، این ویروس منحوس را شکست دهیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد در پیام جمعه شهرکرد این هفته که به دلیل بحرانی بودن وضعیت شیوع ویروس کرونا، جایگزین خطبه‌های نماز جمعه شد با اشاره شدت گرفتن شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: مقابله با ویروس کرونا و ریشه‌کنی آن نیازمند تلاش همگانی است.

او با اشاره به شرایط سخت کنونی شیوع این ویروس افزود: اکنون روزانه حدود ۴۸۰ نفر در کشور بر اثر ابتلا به ویروس کرونا فوت می‌کنند و بیش از ۱۳ هزار نفر مبتلا می‌شوند.


بیشتر بخوانید


نکونام اضافه کرد: در چهارمحال و بختیاری نیز شهرکرد، بروجن، فارسان و کیار در وضعیت قرمز قرار گرفته اند.

او ادامه داد: علاوه بر لزوم جلوگیری از برگزاری هرگونه تجمع و مراسم مختلف، تصمیم گرفته شده تا نماز جمعه هم اقامه نشود تا تلاشی همگانی از این شرایط عبور کنیم.

نکونام با اشاره به فرمان مقام معظم رهبری و لزوم لبیک‌گویی به این فرمان در شرایط سخت کنونی یادآور شد: معظم له فرموده‌اند «بار دیگر همه به صحنه بیایند تا با یک حرکت جهادی دیگر به کمک ستاد کرونا و کادر بهداشت و درمان بشتابند و در حقیقت یاری‌گر خودشان باشند، همه مردم در این شرایط باید خودشان را یاری کنند، کشورشان را یاری کنند و با این بلیه مقابله کنند.»

او اظهار داشت: در این مرحله باید قرارگاه مقابله با کرونا و تفاهم‌نامه‌های بین بسیج و بهداشت و درمان تقویت شود.

نکونام افزود: تمامی مسئولان، مردم و گروه‌های مختلف باید برای عملیاتی شدن این مهم مشارکت و به بسیج کمک کنند.

او همچنین به تشکیل قرارگاه فرعی در کنار قرارگاه اصلی اشاره و تاکید کرد: این قرارگاه تشکیل شده تا گروه‌های خاص نیز بتوانند عرصه‌ای برای فعالیت داشته باشند.

نکونام گفت: این قرارگاه با دبیری دفتر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور در چهارمحال و بختیاری فعال است.

او تصریح کرد: البته همه باید در یک قرارگاه متمرکز باشند تا برنامه‌های عملیاتی مطلوبی در این مرحله برای تمامی شهرستان‌ها اجرایی شود.

نکونام یادآور شد: نظارت و کمک به اجرایی شدن مصوبات ستاد مقابله با کرونا، کمک به پرستاران و خدمتگزاران در بخش‌های کرونایی، همراه بیمار و همراهی با بیمار در بیمارستان‌ها با هماهنگی کامل متولیان، حضور بالینی در بیمارستان‌ها و روحیه دادن به بیماران، ضدعفونی مراکز و مکان‌های عمومی، کمک به غسل، کفن و دفن اموات کرونایی، همراهی با خانواده‌های متوفی، انجام امور خلاقانه ابتکاری و تشکیل و فعالیت کارگروه معنوی مورد توجه قرار گیرد.

او با اشاره به فرارسیدن هفته بسیج، وفات حضرت معصومه (س)، میلاد امام حسن عسکری (ع) و بزرگ‌داشت حضرت شاه‌عبدالعظیم حسنی (ع) اظهار داشت: در این مناسبت‌ها، یک امر مشترک برای دعا، معنویت و ارتباط با خدا وجود دارد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.