ابتلای بیش از هزار شهروند سرخسی به کرونا

فرماندار سرخس گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون بیش از یک هزار شهروند سرخسی به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،محمد رضا رجبی مقدم فرماندار سرخس در بیست و ششمین جلسه ستاد کرونای شهرستان گفت: در شهرستان صد هزار نفری مرزی سرخس، تعداد دو هزار و ۵۸۶ نفر نمونه گیری بیماری کرونا انجام شده است که بیش از یک هزار و ۲۰۰ نفر به کرونا مبتلا شده اند.

او افزود: از بین کسانی که جواب ابتلا به کرونای آن‌ها مثبت بوده، ۸۷۳ نفر بهبود یافته اند.

فرماندار سرخس ادامه داد: تعداد ۳۵ نفر در انتظار جواب آزمایش، ۲۹۰ نفر درحال درمان خانگی و هفت نفر در بیمارستان بستری هستند و ۶۱ شهروند بر اثر ابتلا به کرونا دار فانی را وداع گفته اند.

رجبی مقدم بیان کرد: از آنجا که بیمارستان لقمان در بخش تخت بستری و تهیه دستگاه اکسیژن مشکل دارد لازم است شهروندان اصول بهداشتی را رعایت کرده و بیماری کرونا را جدی بگیرند و از هرگونه شرکت در مجالس عروسی خوداری کنند.

او با انتقاد از سهل انگاری مردم در رعایت توصیه‌های بهداشتی تصریح کرد: متاسفانه هنوز در سطح بازار و نانوایی‌ها شاهد حضور فشرده مردم بدون ماسک هستیم و با توجه به تذکراتی که داده می‌شود رعایت نمی‌کنند که این نشات گرفته از نهادینه نشدن موضوع در بین مردم است.

فرماندار سرخس در خصوص آخرین وضعیت تخصیص دستگاه‌های استاندارد پزشکی به بیمارستان لقمان سرخس تاکید کرد: دستگاه سی تی اسکن با همه مشکلات وارد شهرستان شده و لازم است مسئولان بیمارستان برای نصب وجانمایی آن تا دو ماه دیگر اقدامات لازم را انجام دهند.

رجبی مقدم اظهارکرد: محدودیت‌های اعلام شده از سوی وزارت کشور به طور جد از امروز شنبه اول آذر ماه در خصوص تعطیلی اصناف درجه دو، سه و چهار همراه با تردد نکردن خودرو‌ها به استان و بالعکس مگر در موارد خاص اعم از بیماران اورژانسی، حمل ونقل کنندگان مواد خوراکی و شرکت‌های شاغل در شهرستان با مجوز از شبکه بهداشت و فرمانداری امکان پذیر خواهد بود.


انتهای پیام//م.ه

م. ه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.