استاندار قم:

انتظار داریم مردم استان برای کنترل ویروس کرونا با طرح جامع همراهی کنند

سرمست گفت:طرح جامع مدیریت تجمع‌ها و تردد‌ها برای حفظ سلامتی جامعه است،مردم همراهی کنندتا ویروس کرونا را کنترل کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،بهرام سرمست استاندار قم در پایان جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا که به صورت ویدیو کنفرانس در آن شرکت کرده بود،گفت: امروز نخستین روز اجرای طرح جامع مدیریت تجمع‌ها و تردد‌ها است و در قم نیز به عنوان یک شهر دارای وضعیت قرمز کرونایی این برنامه را اجرا می‌کنیم.

سرمست افزود: در بخش‌های مختلف شامل صنوف و کسبه و اداره‌های دولتی، اماکن مذهبی و بقاع متبرکه و همچنین ورودی‌های شهر کلیه آمد و شد‌ها کنترل و برای عبور و مرور خودر‌ها نیز محدودیت‌هایی که ابلاغ شده اجرایی خواهد شد.

استاندار قم یادآور شد: همراهی مردم برای رسیدن به شرایط مطلوب و رفع این محدودیت‌ها ضروری است.

او ادامه  داد: از صدا و سیما و کانال‌های ارتباط جمعی نیز انتظار داریم در جهت اطلاع رسانی و اقناع افکار عمومی کمک کنند تا با رعایت کردن مردم اهداف این طرح تحقق یاید.

سرمست در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در جلسه ستاد ملی کرونا مقرر شد برای خانواده‌هایی که بواسطه اجرای این طرح دچار آسیب می‌شوند تا پایان امسال به ازای هر نفر ماهیانه یک میلیون ریال کمک بلاعوض صورت گیرد.

استاندار قم با اشاره به پرداخت ۱۰ میلیون ریال وام به ۱۰ میلیون خانوار که هیچ گونه حقوق ثابت و مستمری ندارند تصریح کرد: طبق برِآورد‌های ستاد کرونا ۳۰ میلیون تَن مشمول این طرح قرار می‌گیرند.

سرمست بیان کرد: به منظور اجرای دقیق این مصوبه‌ها جزئیات ضمانت اجرایی آن‌ها به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ خواهد شد.

استاندار قم در پایان در پاسخ به چگونگی تمهیدات در نظر گرفته شده برای اجرای طرح مدیریت جامع بیان کرد: اجرای این طرح از صبح امروز در قم آغاز شده و با توجه به اینکه وضعیت کرونایی هر استان دوشنبه هر هفته از سوی وزارت بهداشت اعلام می‌شود هر گونه تصمیم برای تشدید و تداوم و یا تسهیل این محدودیت‌ها طبق شرایطی که استان در آن قرار دارد گرفته خواهد شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار