النجباء: دولت الکاظمی صلاحیت ندارد حضور نیروهای آمریکایی را تمدید کند

سخنگوی جنبش النجباء تاکید کرد دولت مصطفی الکاظمی حق تصمیم‌گیری درباره تمدید حضور نظامیان آمریکایی در عراق را ندارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نصر الشمری، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی عراق (النجباء)، در پیامی توییتری تاکید کرد مصطفی الکاظمی، تنها نخست‌وزیر موقت عراق است، و تصمیم‌گیری درباره تمدید حضور نظامیان تروریست آمریکایی در این کشور جزو صلاحیت‌های دولت او نیست.

نصر الشمری در این پیام نوشت: دولت الکاظمی صرفا مأمور پیشبرد امور جاری مانند برگزاری انتخابات زودهنگام است و نه‌تنها دولت موقت، بلکه دولت دائم نیز صلاحیت ندارد که بر خلاف قانون اساسی و مصوبه پارلمان، از نیرو‌های بیگانه دعوت کند یا خواستار تمدید حضور آنان شود.

سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی عراق به بند چهارم اصل ۶۱ قانون اساسی عراق استناد کرد و پارلمان را تنها نهادی دانست که مشروعیت دارد در خصوص چنین مسائلی تصمیم‌گیری کند.

این در حالی است که تحسین الخفاجی، سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق اعلام کرد بر اساس توافق اخیر با واشنگتن، نخستین گروه از نیرو‌های آمریکایی برای خروج از عراق آماده می‌شوند.

سخنگوی النجباء ضمن اشاره به مغایرت کامل اظهارات ژنرال کنت مکنزی، فرمانده نیروهای تروریست آمریکایی در منطقه موسوم به سنتکام، با سخنان نخست‌وزیر کنونی عراق، افزود: این تناقض نشان می‌دهد که در زمینه مورد اشاره، ادعای هر دو دولت عراق و آمریکا و یا حداقل یکی از آن‌ها، فاقد اعتبار است.

پیش از این «کاظم الوائلی»، مشاور سابق ائتلاف بین المللی به‌اصطلاح ضد داعش به فرماندهی آمریکا تاکید کرد خروج نیرو‌های آمریکایی از عراق به علت وجود ارتش و الحشد الشعبی هیچ تاثیری در امنیت این کشور نخواهد گذاشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار