سرپرست معاونت سیاسی اجتماعی استانداری سیستان‌وبلوچستان:

همراهی مردم در کنترل ویروس کرونا بسیار مهم است

مرعشی گفت: نقش مردم در کنترل ویروس کرونا و قطع زنجیره انتقال آن مهم بوده و همراهی آنان در این امر بسیار تاثیرگذار است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، محمد هادی مرعشی  سرپرست معاونت سیاسی اجتماعی استانداری سیستان‌وبلوچستان در نشست ستاد ملی مقابله با کرونا سیستان و بلوچستان اظهارداشت: با شیوع فراگیر کرونا قطعا مردم در کنترل بیماری بسیار تاثیرگذار هستند و خواهش جدی از همه مردم این است که پروتکل‌ها را رعایت کنند و مسوولان را در اجرای محدودیت‌ها همراهی کنند.

او  افزود: اگر بتوانیم این ۲ هفته را با سختگیری‌هایی که علی‌رغم میل باطنی مجریان طرح اجرا می‌شود قطعا زنجیره انتشار ب کرونا قطع خواهد شد و کنترل‌های هماهنگ مردم سبب خواهد شد که به یک وضعیت نسبتا مطلوب برسیم.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان‌وبلوچستان بیان کرد: امروز شنبه آغاز همزمان ۲ طرح بزرگ مدیریت کرونا تحت عنوان «مدیریت هوشمند محدودیت‌ها» و طرح «سردار شهید قاسم سلیمانی» است.

او  بیان کرد: مدیریت هوشمند محدودیت‌ها در حوزه‌های ادارات، مشاغل تجاری، خدماتی و بازرگانی، فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی و تردد‌های درون شهری و بین شهری اعمال خواهد شد.

مرعشی اظهارداشت: در طرح مدیریت هوشمند محدودیت تردد‌ها با همکاری مردم اعمال شده و برای پلاک‌های غیربومی ورود به شهر‌های قرمز ممنوع است و پلاک‌های بومی نیز نمی‌توانند از این شهر‌ها خارج شوند.

او  افزود: استثنا‌هایی نیز برای تردد گروه‌های خدمات‌رسان وجود دارد که این افراد از سوی مدیریت ستاد شهرستانی مقابله با کرونا مشخص می‌شوند.

معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان‌وبلوچستان خاطرنشان کرد: برای خودرو‌های با پلاک غیربومی که در داخل شهر‌ها هستند مشکلی وجود ندارد، اما ورود به داخل شهر‌ها با پلاک غیربومی ممنوع است.

او اظهارداشت: طرح سردار شهید قاسم سلیمانی به صورت محله‌ای و خانواده محور اجرا می‌شود و هدف آن کنترل از سطح خانه و خانواده است.

مرعشی ادامه داد: در این طرح گروه‌های حمایتی، نظارتی و مراقبتی گروه‌بندی شده‌اند و امور نظارتی و مراقبتی به صورت تخصصی از سوی گروه‌های دانشگاه علوم پزشکی و امور حمایتی با نقش‌آفرینی بسیج و نهاد‌های حمایتی و مردمی در سطح محلات انجام خواهد شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار