فروش بیش از ۱۲ هزار جلد کتاب در کردستان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: در طرح پاییزه کتاب ۹۹، ۱۲ هزار و ۷۲۲ جلد کتاب به مبلغ یک میلیارد و ۱۲۰ میلیون تومان در این استان به فروش رفت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،عبیدالله رستمی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به اجرای طرح پاییزه کتاب از ۲۴ تا ۳۰ آبان همزمان با سراسر کشور ،گفت: ۴۷ کتابفروشی شامل ۳۹ کتابفروشی در سنندج و هشت کتابفروشی در دیگر شهر‌ها در این طرح شرکت کردند.

او با اعلام اینکه کردستان ششمین استان پرفروش کشور در این طرح شد، افزود: هدف از اجرای طرح‌های فروش کتاب در فصول مختلف سال ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و حمایت از کتابفروشی‌های استان و همچنین رونق بازار نشر است.

رستمی به برنامه‌های شاخص استان در هفته کتاب و کتابخوانی نیز اشاره کرد و گفت: تجلیل از فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی، رسانه‌های فعال حوزه کتاب، جام باشگاه‌های کتابخوانی، نویسندگان و فعالان فرهنگی حوزه کتاب، بهره‌برداری از ۶ کانون و کتابخانه مساجد روستایی و مناطق حاشیه شهرها، نشست‌های برخط در زمینه صنعت نشر با همکاری انجمن‌ها و تلویزیون‌های اینترنتی از جمله برنامه‌های این هفته بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان تاکید کرد: هر ماه تعداد زیادی کتاب به مراکز فرهنگی و کتابخانه‌های عمومی حاشیه شهر‌ها و مدارس روستایی اهدا می‌شود.

رستمی با بیان اینکه اهدای کتاب به سرای محلات حواشی شهر سنندج و شهر‌های دیگر استان امسال در اولویت قرار داده شد، افزود: به سه سرای محله ناحیه کانی کوزه‌له و دیگر مناطق از طریق دفاتر تسهیلگری کتاب و محصولات فرهنگی اهد شد.

گفتنی است؛طرح پاییزه کتاب ۹۹ با شعار دانایی، مانایی از ۲۴ تا ۳۰ آبانماه همزمان با بیست و هشتمین دوره هفته کتاب با حضور ۴۶ کتابفروشی در سراسر استان کردستان اجرا شد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.