آغاز ثبت نام کتابفروشان در طرح پاییزه کتاب ۱۳۹۹ در کردستان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان از آغاز ثبت نام کتابفروشان در طرح پاییزه کتاب ۱۳۹۹ از طریق سامانه اینترنتی طرح کتاب خبرداد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،عبید رستمی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان گفت: کتابفروشی‌های سراسر استان می‌توانند از روز دوشنبه پنجم آبان ماه تا پنج شنبه پانزدهم آبان در طرح پاییزه کتاب شرکت کنند.

او افزود: کتابفروشی‌ها باید در مدت مقرر با مراجعه به سامانه اینترنتی tarh.ketab.ir نسبت به ثبت نام در طرح پاییزه کتاب ۱۳۹۹ اقدام کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان با اشاره به اینکه سقف خرید برای هر خریدار در طرح پاییزه کتاب۹۹، با افزایش ۲۵درصدی از ۱۵۰هزار تومان به ۲۰۰هزار تومان رسیده است، افزود: خریداران می‌توانند از ۲۰ درصد یارانه خرید کتاب تا سقف ۲۰۰ هزار تومان در این طرح بهره‌مند شوند.

او به اهداف برگزاری طرح‌های پاییزه کتاب پرداخت و بیان کرد: معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور رونق بخشیدن به بازار کتاب و ترویج کتابخوانی، تسهیلاتی را در قالب یارانه خرید کتاب از طریق کتابفروشی‌های سراسر کشور، به طور مستقیم به خریداران کتاب پرداخت می‌کند.

رستمی یادآور شد: کتابفروشی‌های عضو طرح‌های قبلی موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، برای تایید شرکت در طرح پاییزه کتاب۹۹ نیاز به ثبت نام مجدد ندارند و کافی است با مراجعه به پنل کاربری خود شرایط شرکت در طرح را تایید و اطلاعات خود را کنترل و ویرایش کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان گفت: در طرح تابستانه کتاب سالجاری که با حضور تعداد 44 کتابفروشی در سطح استان کردستان برگزار شد، ۱۴ هزار و ۳۷۶ جلد کتاب به ارزش ۹۹۶ میلیون و ۴۹۳ هزار تومان در استان طی ۱۰ روز به فروش رفت.

او در پایان بیان کرد: استان کردستان از نظر مبلغ فروش در طرح تابستانه کتاب در سطح کشور رتبه هفتم را بدست آورد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.