دریانوردان بوشهری به دریا نروند

هواشناسی بوشهر با اشاره به افزایش تلاطم خلیج فارس از صاحبان شناور‌ها به ویژه شناور‌های کوچک خواست به دریا نروند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سامانه بارشی از بامداد امروز در مناطق مختلف استان بوشهر شروع به فعالیت کرده است و تا تا ساعت ۹:۳۰ در بهرگان ۶۵، گناوه ۳۵/۵، دیلم ۱۳/۲ و جزیره خارگ ۰/۵ میلیمتر باران به ثبت رسید.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده تداوم فعالیت سامانه ناپایدار جوی در برخی نقاط به ویژه مناطق شمالی و مرکزی استان تا اواخر وقت امروز است. بنابراین در این مدت وقوع بارش پراکنده باران، گاهی رگبار باران همراه با رعدوبرق و وزش تندباد پیش بینی می‌شود.

محمدرضا انصاری افزود: همچنین از بعدازظهر امروز (یکشنبه ۲ آذر) با خروج تدریجی سامانه بارشی، وزش باد‌های شمال غربی از شمال استان آغاز می‌شود و با تداوم وزش آن تا سه شنبه( ۴ آذر) ضمن کاهش دمای هوا، دریا نیز متلاطم خواهد بود.

او ادامه داد: پیش بینی می‌شود در این مدت خلیج فارس همچنان مواج باشد و  انتظار داریم ارتفاع موج در برخی ساعات به ویژه در قسمت‌های مرکزی خلیج فارس از ۲ متر فراتر رود.


بیشتر بخوانید


این کارشناس هواشناسی عنوان کرد: امروز سواحل شمالی و تا آخر وقت به تدریج سواحل مرکزی و جنوبی استان تحت تاثیر این شرایط خواهند بود، فردا (دوشنبه) سواحل و فراساحل استان و قسمت‌های شمالی و مرکزی خلیج فارس، و سه‌شنبه بیشتر سواحل و فراساحل جنوبی و با شدت کمتر سواحل مرکزی استان و قسمت‌های مرکزی خلیج فارس تحت تاثیر وزش باد شدید شمال غربی خواهند بود.

انصاری گفت: در این مدت از رفت و آمدهای دریایی غیرضروری به ویژه تردد شناور‌های سبک، قایق‌های صیادی و تفریحی خودداری شود.

او همچنین آسمان استان را تا پیش از ظهر فردا، نیمه ابری تا ابری همراه با وزش باد، در ساعاتی بارش باران گاهی رگبار باران و رعدوبرق، به تدریج کاهش ابر و فردا در برخی نقاط مه صبحگاهی، پیش بینی کرد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر، جهت وزش باد را امروز بیشتر شمال غربی تا جنوب غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۸ گاهی بیش از ۴۴ کیلومتر در ساعت و فردا شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت ۱۲ تا ۳۸ و بر روی دریا و در سواحل گاهی ۴۶ کیلومتر در ساعت عنوان کرد.

انصاری افزود: ارتفاع موج را هم در این مدت،  ۹۰ تا ۱۵۰ گاهی ۱۸۰ سانتیمتر و از امشب در فاصله از ساحل ۱۲۰ تا ۲۱۰ سانتیمتر خواهد بود.

او بیان کرد: در شبانه روز گذشته، کم‌ترین دمای هوا با ۱۷ درجه سلسیوس از جم گزارش شده و بیش‌ترین دما با ۳۲ درجه سلسیوس در عسلویه به ثبت رسیده است.

این کارشناس هواشناسی گفت: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ۰۰:۱۴ دقیقه بامداد، جزر اول ساعت ۰۸:۳۸، مد دوم ساعت ۱۶:۵۴ و جزر دوم ساعت ۱۹:۳۷  خواهد بود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.