تعویق افتتاح پنج پروژه کتابخانه‌ای در فارس

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس گفت: افتتاح پنج کتابخانه‌ی آماده‌ی بهره‌برداری فارس، به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا به تعویق افتاد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، روح الله منوچهری مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس از افتتاح نشدن چندین پروژه زیرساختی آماده‌ی بهره برداری در ایام هفته کتاب به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا و دستور ستاد ملی کرونا مبنی بر لغو سفر‌ها خبر داد.

او افزود: در ایام هفته کتاب هفت پروژه‌ی آماده بهره‌برداری داشتیم که از این میان، فقط دو پروژه که در شهرستان شیراز بود افتتاح شد.

منوچهری با اشاره به دستور ستاد مبارزه با کرونا عنوان کرد: با توجه به شیوع بیماری در هفته پایانی آبان ماه و همچنین دستور استانداری مبنی بر لغو تجمعات و سفر‌های غیرضروری، افتتاح این کتابخانه‌ها به زمان دیگری موکول شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس ضمن اشاره به پروژه‌های آماده بهره برداری، عنوان کرد: کتابخانه عمومی شهر مبارک آباد قیروکارزین که از جمله شهر‌های فاقد کتابخانه است، ساختمان جدید کتابخانه شهید راستی شهر وراوی که با کمک بنیاد برکت ساخته شده است، کتابخانه تخصصی کودک و نوجوان شهروند فسا، کتابخانه عمومی شهر بابامنیر و کتابخانه مشارکتی شرکت پلیمر سپیدان پروژه‌های آماده بهره برداری بودند که به دلیل شرایط خاص و شیوع گسترده ویروس کرونا و ضرورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به بهره برداری نرسیدند.

منوچهری گفت: این کتابخانه‌ها در اولین فرصت و با بهبود شرایط و اعلام ستاد ملی کرونا به بهره برداری خواهد رسید.

او ضمن اشاره به پروژه‌های به بهره برداری رسیده عنوان کرد: در ایام هفته کتاب سرانجام بزرگترین شهر بدون کتابخانه کشور – شهر صدرا – صاحب کتابخانه شد و کلنگ زنی کتابخانه مرکزی شهر صدرا نیز با حضور مقامات کشوری و استانی انجام شد.

منوچهری همچنین به افتتاح اولین سالن مطالعه مجوزدار اشاره و تاکید کرد: تمامی سالن‌ها و کمپ‌های مطالعاتی از این پس باید با مجوز کتابخانه‌های عمومی فعالیت داشته باشند. به همین منظور اولین سالن مطالعه با سرمایه گذاری بخش خصوصی و اخذ مجوز‌های قانونی در شهرک گلستان شیراز افتتاح شد که همزمان با بازگشایی کتابخانه‌ها این سالن مطالعه هم برای استفاده عموم آماده خدمات‌دهی خواهد بود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس ابراز امیدواری کرد: انشالله با از بین رفتن هرچه سریع‌تر بیماری کرونا بار دیگر شاهد رونق کتابخانه‌های عمومی و حضور کاربران و اعضا در کتابخانه‌ها خواهیم بود.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار