از زمین مسکونی، پارکینگ عمومی بسازید

عضو شورای شهر کرج گفت: مجوز احداث پارکینگ عمومی برای زمین های بدون استفاده مسکونی نیز صادر می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، چندی پیش در کمیسیون شهرسازی، معماری و بافت های فرسوده شورای شهر کرج لایحه‌ای با عنوان صدور پروانه با کارکرد پارکینگ روباز مورد بحث و بررسی قرار گرفت، این لایحه با توجه به رشد بالای جمعیت و به تبع آن، افزایش تعداد خودروها در معابر کرج و چالش همیشگی کمبود پارکینگ در سطح شهر، اهمیت بسیار بالایی دارد.

در متن لایحه، ضرورت تامین پارکینگ و کاهش ترافیک شهری با پیش‌بینی پارکینگ‌های عمومی و روباز در مناطق پرترافیک شهر کرج با مشارکت بخش خصوصی مورد تاکید قرار گرفته است که در صورت تقاضای مالکان، امکان صدور پروانه‌ی پارکینگ روباز منطبق با مفاد مندرج در دفترچه‌ تفصیلی با رعایت شروط اعلام شده، فراهم خواهد شد.

در قسمتی از این لایحه مالک باید با درخواست کتبی و اخذ مجوز بهره‌برداری از معاونت حمل‌ و ‌نقل و ترافیک شهری شهرداری کرج نسبت به بهره‌برداری از ملک مورد نظر به عنوان پارکینگ همگانی روباز اقدام کند، ضمنا اخذ استعلام از حوزه‌ شهرسازی و رعایت سایر ضوابط الزامی است.

احد رسولی، رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و بافت های فرسوده شورای شهر کرج در توضیح بیشتر این لایحه به خبرنگار ما گفت: پروانه احداث پارکینگ روباز برای اراضی مسکونی بدون کاربرد هم صادر می شود اما این امر منوط به آن است که زمین مورد منظور در منطقه ای پرتردد واقع شده باشد.

او افزود: هزینه اخذ این پروانه به متراژ زمین مالک بستگی دارد.

رسولی گفت: این مجوز صرفا جهت بهره‌برداری و به مدت یکسال است و هیچ‌گونه حقی برای مالک جهت تغییر کاربری ایجاد نخواهد کرد. در ضمن در صورت درخواست تمدید، موضوع پس از اخذ نظر معاونت حمل‌ونقل و ترافیک بلامانع است و روش و شرایط صدور مجوز توسط شهرداری تدوین خواهد شد.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
جمشید وقاری ویزچکان
۱۵:۲۷ ۰۷ آذر ۱۴۰۰
دریافت سند