آموزش ۱۰ هزار سفیر سلامت در طرح هر خانه یک پایگاه سلامت

مدیر گروه آموزش سلامت معاونت بهداشتی خراسان شمالی گفت: از ابتدای شروع طرح «هر خانه یک پایگاه سلامت» تا کنون ۱۰ هزار سفیر سلامت آموزش دیده اند که این برنامه همچنان با قدرت در سطح استان اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،   زهرا حسینی خبوشان با اشاره به طرح «هر خانه یک پایگاه سلامت» گفت : هدف از اجرای این طرح، گسترش مشارکت آگاهانه مردم در عرصه تامین، حفظ و ارتقای سلامت در تمامی خانوار‌های کشور است بنابراین در هر خانواده یک نفر به عنوان سفیر سلامت خانواده، آموزش دیده و برای مراقبت از سلامت خود، خانواده و جامعه توانمند می‌شود.


بیشتر بخوانید 


او با بیان این که آموزش و توانمندی سفیران سلامت خانواده، توسط تیم سلامت در واحد‌های ارائه خدمات سلامت انجام می‌شود، گفت: این آموزش‌های در حیطه‌های ارتقای سلامت و پیشگیری، درمان‌های اولیه و توانبخشی است.

حسینی افزود : درسال‌های گذشته، برنامه‌های خود مراقبتی فردی به سفیران سلامت، رابطین بهداشت، دانشجویان و دانش آموزان، آموزش داده می‌شد و اکنون با ارائه دستورالعمل جدید برنامه هر خانه یک پایگاه سلامت با این هدف که ۱۰۰ درصد خانوار‌های استان باید دارای سفیر سلامت باشند، از ۲۱ خردادماه در استان اجرایی شده است.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.