سردار فرحی مطرح کرد؛

تشریح کارگروه اشتغال سربازان وظیفه در یگان‌های خدمتی

فرمانده قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح به تشریح کارگروه اشتغال سربازان وظیفه در یگان‌های خدمتی پرداخت.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار مهدی فرحی فرمانده قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح گفت: بیش از ۱۷۰ تدبیر از مقام معظم فرماندهی کل قوا، در ارتباط با حمایت از سربازان و توجه ویژه به آن داریم که نیمی از این تدابیر در ارتباط با توانمندسازی، مهارت آموزی و توجه ویژه به آینده سربازان است.

وی با اشاره به اینکه برای عملیاتی کردن تدابیر نقشه راهی را طراحی کردیم که مصوبه ریاست ستاد کل نیرو‌های مسلح است و این نقشه ۱۵ شاخص دارد، افزود: این نقشه یک پیام اصلی دارد و آن هم این است که در یک برنامه ۵ ساله که تا سال ۱۴۰۱ طول خواهد کشید، باید به ۱۰۰ درصد مهارت آموزی سربازانمان برسیم.

سردار فرحی تصریح کرد: در کنار برپایی دور‌ه‌های مهارت آموزی باید یک دوره مهارت آموزی تخصصی برگزار شود که در پایان به برگزیدگان گواهی نامه معتبر و ملی اهدا شود که پس از اتمام خدمت سربازی ۳۰ درصد افراد مهرات دیده باید به شغل مورد نظر خود برسند.

وی به نحوه فعالیت کارگروه اشتغال سربازان وظیفه پرداخت و افزود: این کارگروه‌ها دو وظیفه اصلی دارد، در وهله اول باید مشخص شود که در هر استان شرایط اقلیمی و بومی آن استان چه مهارت‌هایی را می‌طلبد تا مشخص شود که شانس ایجاد کدام اشتغال در آن استان بیشتر است تا بتوانیم متناسب با علاقه سربازان به رسته‌های شغلی به آن‌ها تعلیم و آموزش بدهیم.

فرمانده قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح اظهار کرد: در گام بعدی باید از مشمولانی که خدمت سربازیشان به اتمام رسید و در دوره‌های مهارت آموزی شرکت کردند، حمایت کنیم و تسهیلات شغلی، اشتغال و حمایت مالی و رصد شغلی را برای آن‌ها فراهم کنیم، این ۲ موضوع اساسی در ۳۱ استان و در تیم‌های ۱۵ نفره و در ذیل استانداری‌ها در حال اجرایی است و در ادامه اثرات آن را خواهیم دید.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۲ ۰۳ آذر ۱۳۹۹
اینا همش الکیه ، تا وقتی که سیستم سربازی از ریشه اصلاح نشه این کارها فایده نداره ، سیستم سربازی قدیمی و پر از اشکاله ، به روز نیست
آخرین اخبار