جولان مگس مدیترانه‌ای در باغات گلستان+ فیلم

مگس مدیترانه ای باغات زیادی را در گلستان درگیر کرده و گستره آلودگی به مناطق مرکزی هم رسیده است، لذا مسئولان باید تدبیر اساسی برای جلوگیری از خسارت اقتصادی بیشتر به کشاورزان بیندیشند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، طی سال‌های اخیر به سبب بروز برخی مشکلات در بخش زراعت، ایجاد باغات مثمر به دلیل سهولت در امر کاشت، داشت و برداشت و همچنین صرفه اقتصادی بالاتر از کشاورزی در استان طرفداران زیادی پیدا کرده است.

با وجود این‌که در استان گلستان کارخانجات صنایع تبدیلی خاصی برای میوه‌جات وجود ندارد اما راندمان بالای باغات باعث شده که انگیزه ایجاد و توسعه این بخش روزبه‌روز در استان بیشتر شود.

یکی از دغدغه‌های همیشگی باغداران مبارزه با آفات، حشرات و بیماری‌ها بوده که طی سنوات اخیر گستره هجوم آفات به باغات استان با ورود آفت مگس مدیترانه ای بیشتر شده است.

در دو سال اخیر آفت مگس مدیترانه‌ای که دامنه اثرگذاری بر میوه‌های مختلف را دارد، به یکی از مشکلات جدی باغداران گلستان تبدیل شده است.

نبود اعتبارات لازم و کافی برای حمایت از باغداران، وجود باغ ویلاهای پراکنده و بلااستفاده در شهرها و روستاها، گرانی ادوات و ابزار مقابله با آفت مگس مدیترانه ای مانند تله چسبی و محلول‌های ضدعفونی و همچنین برداشت ناقص درختان داخل شهر توسط شهرداری‌ها سبب شده که مقابله با این آفت اثرگذار در حوزه اقتصاد باغداران، سخت و بغرنج شود.

پتانسیل بالای خسارت در آفت مگس مدیترانه ای وجود داشته و اگر اقدامات لازم انجام نشود، حجم خسارت در سال‌های آتی بالا خواهد رفت لذا مسئولان باید در انجام اقدام های کنترلی و پیشگیرانه از کشاورزان حمایت کنند.

 

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.