هشدار قرمز به باغداران/ آفت مگس مدیترانه ای در کمین باغ های گلستان

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی گلستان گفت: شمار آفت مگس مدیترانه ای دربرخی از باغ های استان به مرز هشدار رسیده و لازم است کشاورزان برای مقابله با آن اقدام کنند.

کیانوش حق نما مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی گلستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، گفت: امسال، آفت مگس مدیترانه ای، زودتر از موعد مشاهده شد.

او ادامه داد: بر این اساس محلول‌های مورد نظر برای مقابله با این آفت تامین و تحویل مراکز جهادکشاورزی شهرستان‌های استان شد و کشاورزان و باغداران با مراجعه به این مراکز، از محل دقیق این آفت‌ها مطلع باشند تا در صورت مشاهده در نزدیکی مزارع و یا باغ‌های خود اقدام به سم پاشی و محلول پاشی کنند.

حق نما گفت: این آفت از نوع آفت همگانی است که باغدار باید اقدامات کنترلی آن را انجام دهد.

این مقام مسئول به کشاورزان و باغداران توصیه کرد: میوه‌های نارنج که از سال قبل بر روی دختان مانده را حتما از روی درختان جمع آوری و معدوم کنند تا باعث انتقال این آفت به سایر درختان نشوند.

او همچنین گفت: کشاورزان در صورت مشاهده هرگونه ریزش غیرطبیعی میوه، در اسرع وقت به مراکز جهادکشاورزی مراجعه و با نظر کارشناسان اقدامات لازم را به عمل آورند.

مگس میوه مدیترانه‌ای یکی از آفات مخرب و نامطلوب کشاورزی در دنیا ست که به خاطر مقاومت بالایی که در مقابل شرایط آب و هوایی دارد در نقاط زیادی از جهان گسترش پیدا کرده است.
 
این حشره نسبت به سایر مگس‌های میوه بالاترین خسارت اقتصادی را به کشاورزی و تولید میوه وارد کرده است.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.