هفته سوم لیگ برتر فوتبال؛

دوئل جذاب نکونام و قلعه نویی در سیرجان/ جدال استقلال با قاتل اهلی

دیدار‌های هفته سوم مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، پس از فراز و نشیب‌های زیاد هفته دوم لیگ برتر فوتبال هم به پایان رسید و بر خلاف پیش بینی‌ها تیم فوتبال گل گهر سیرجان با ۲ پیروزی و کسب ۶ امتیاز در صدر جدول لیگ برتر قرار دارد. نساجی هم که تغییرات زیادی در فصل نقل و انتقالات داشت با ۴ امتیاز و تفاضل گل بهتر نسبت به فولاد خوزستان در مکان دوم قرار گرفته است. پرسپولیس قهرمان ۴ دوره اخیر لیگ برتر هم در رتبه چهارم قرار دارد.

شایعات زیادی مبنی بر تعویق مسابقات هفته سوم لیگ برتر به دلیل شیوع ویروس کرونا وجود داشت که در نهایت این نتیجه گیری حاصل شد که رقابت‌ها در زمان مقرر و بدون وقفه برگزار شود. هفته سوم لیگ برتر روزهای چهارشنبه و پنجشنبه برگزار خواهد شد.

گل گهر سیرجان - فولاد خوزستان (چهارشنبه ساعت ۱۶:۱۰)

بدون شک حساس ترین بازی هفته سوم لیگ برتر در کرمان برگزار می‌شود‌. جایی که گل گهر سیرجان تیم صدرنشین لیگ برتر به مصاف فولاد خوزستان رده سومی خواهد رفت. گل گهر با ۶ امتیاز در صدر جدول قرار دارد. در طرف مقابل فولاد خوزستان با یک برد و یک مساوی در مکان سوم قرار گرفته است.

فولاد هفته گذشته در یک بازی پر حاشیه مقابل استقلال به پیروزی رسید. شاگردان جواد نکونام که تا دقیقه ۷۳ با یک گل از حریف عقب بودند، اما در نهایت یک کامبک شیرین زدند تا با نتیجه ۲ بر یک حریف را شکست دهند. جواد نکونام فصل گذشته موفق شد فولاد را به لیگ قهرمانان آسیا برساند و این فصل قصد دارد به رویا پردازی‌های خود ادامه دهد.

حریف فولاد در این دیدار گل ‌گهری است که در این فصل حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. امیر قلعه نویی پس از اینکه از سپاهان جدا شد، تصمیم گرفت هدایت گل گهر را قبول کند‌. گل گهر با جذب چند بازیکن با کیفیت نقاط ضعف خود را پوشش داده است. گادوین منشا مهاجم گل گهر در دوران اوج خود قرار دارد.

علی صفایی قضاوت بازی گل گهر سیرجان و فولاد خوزستان را برعهده دارد. حسن انتظاری، محمد عطایی و جواد رحیم زاده در امر قضاوت به صفایی کمک خواهند کرد.

فصل گذشته فولاد در بازی رفت با ۲ گل مقابل گل گهر به پیروزی رسید اما جدال برگشت ۲ تیم با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید. با این وجود در تقابل فصل گذشته قلعه نویی و نکونام، این قلعه نویی بود که با سپاهان رقیب خود را شکست داد.

استقلال تهران - ماشین سازی تبریز (چهارشنبه ساعت ۱۶:۱۵)

در دیگر بازی این هفته، استقلال در ورزشگاه آزادی میزبان ماشین سازی خواهد بود. استقلال با ۳ امتیاز در رده ششم جدول قرار دارد و ماشین سازی با یک امتیاز، چهاردهم است.

قضاوت این بازی برعهده علی بای است. حسن ظهیری، حمید نادری و پیمان فرخی مهر به بای در قضاوت این دیدار کمک خواهند کرد.

استقلال که لیگ برتر را با پیروزی ۲ بر صفر مقابل مس رفسنجان آغاز کرد و تمام رکوردهای منفی ادوار گذشته را پشت سر گذاشت. البته استقلال در بازی مقابل فولاد ناکام بود و نتوانست نتیجه مناسبی بگیرد. استقلال که با یک گل از حریف پیش بود در نهایت بازنده از زمین خارج شد. استقلال علاوه بر شکست حواشی عجیبی را نیز در هفته گذشته تجربه کرد. پس از بازی فیلمی از فحاشی سرمربی استقلال در فضای مجازی منتشر شد. این موضوع باعث شد مسئولان کمیته انضباطی محمود فکری را به این کمیته احضار کنند.

در طرف مقابل ماشین سازی که لیگ را با شکست سنگین ۳ بر صفر مقابل شهرخودرو آغاز کرد هفته قبل نیز از پس تیم ۱۰ نفره ذوب آهن برنیامد و به نتیجه‌ تساوی یک - یک رضایت داد. البته ماشین سازی تا دقیقه ۸۹ از حریف پیش بود اما نتوانست برتری را حفظ کند. ماشین سازی بدون غایب به مصاف استقلال خواهد رفت.

شیخ دیاباته مهاجم استقلالی‌ها که با محمود فکری در بازی با فولاد درگیری لفظی پیدا کرد در تمرین روز گذشته استقلال شرکت کرد تا مشکلی برای بازی با ماشین سازی نداشته باشد. محمد دانشگر هم که در بازی با فولاد مصدوم شد به نظر می‌رسد که به بازی با ماشین سازی خواهد رسید. البته  خبر خوب برای استقلال حضور ارسلان مطهری در این مسابقه است.

فصل گذشته ماشین سازی در هر ۲ بازی رفت و برگشت مقابل استقلال به پیروزی رسید. در ۵ بازی اخیر ۲ تیم، ۲ برد برای ماشین سازی، ۲ تساوی و تنها یک برد برای استقلال ثبت شده است.

سایپا - نساجی (چهارشنبه ساعت ۱۶:۲۰)

در دیگر مسابقه روز چهارشنبه تیم سایپا در تهران میزبان نساجی خواهد بود. سایپا این فصل را هم چندان خوب شروع نکرده و با ۲ امتیاز در رده دوازدهم قرار دارد. بر خلاف سایپا، نساجی روند امیدوار کننده فصل قبل را ادامه داده و با ۴ امتیاز در رده دوم قرار گرفته است.

نساجی ابتدا در هفته اول با ۳ گل مقابل آلومینیوم اراک به برتری رسید و در بازی دوم هم در حالی که با یک گل از تراکتور جلو بود در نهایت با اشتباه داوری از حریف گل خورد تا بازی مساوی شود. اشکان دژاگه در صحنه‌ای مشکوک به آفساید دروازه نساجی را باز کرد تا شاگردان وحید فاضلی از کسب دومین پیروزی متوالی خود باز بمانند‌. بازیکنان نساجی در این مسابقه شوت‌های زیادی به سمت دروازه تراکتور زدند تا در نهایت روی یک شوت از راه دور به گل رسیدند.

سایپا با هدایت ابراهیم صادقی فصل گذشته استاد کسب تساوی بود و در هفته‌های پایانی اکثر رقیبان بالای جدولی را متوقف کرد. آن‌ها این فصل را هم با همان سیاست آغاز کردند و در ۲ بازی ابتدایی مقابل پرسپولیس و نفت مسجدسلیمان به ۲ نتیجه تساوی صفر - صفر و یک - یک رسیدند.

با توجه به اینکه بازی‌های سایپا معمولا کم گل است در این مسابقه می‌توان انتظار یک بازی پر گل را داشت زیرا هر ۲ بازی فصل گذشته سایپا و نساجی پر گل بوده است. سایپا فصل گذشته در بازی رفت با نتیجه ۴ بر ۳ نساجی را شکست داد و در بازی برگشت هم حریف خود را با حساب ۳ بر یک مغلوب کرد.

مرتضی منصوریان داور بازی سایپا و نساجی است‌. یوسف مغروری، فرهاد فرهادپور و مجید محمدی به منصوریان در قضاوت بازی کمک خواهند کرد.

آلومینیوم اراک - مس رفسنجان (چهارشنبه ساعت ۱۶:۳۰)

در آخرین بازی روز چهارشنبه تیم‌های فوتبال آلومینیوم اراک و مس رفسنجان به مصاف هم خواهند رفت. این بازی در اراک برگزار خواهد شد و یاسر همرنگ داور بازی است. فرزاد بهرامی و حمیدرضا کنعانی کمک‌‌های همرنگ هستند.

 بازیکنان تیم آلومینیوم در ۲ مسابقه ابتدایی، ۲ کارت قرمز گرفته اند‌‌. محمد علی نژاد که در بازی با سپاهان اخراج شد در بازی با مس رفسنجان غایب خواهد بود.

هر ۲ تیم آلومینیوم و مس رفسنجان لیگ بیستم را بد شروع کرده اند و بدون امتیاز در قعر جدول قرار دارند. ۲ تیمی که تازه به لیگ برتر صعود کرده اند حال و روز خوبی ندارند. مس رفسنجان با هدایت ربیعی هزینه‌های زیادی در بازار نقل و انتقالات انجام داد و یکی از پر کار ترین تیم‌ها در این بازار بود، به همین دلیل به نظر می‌رسد تا حدودی زمان ببرد تا بازیکنان مس با یکدیگر هماهنگ شوند. البته مس با قرعه سختی هم در لیگ مواجه بود. آن ها ابتدا مقابل استقلال در آزادی شکست خوردند و پس از آن در دربی کرمان مقابل گل گهر نتیجه را واگذار کردند.

شرایط آلومینیوم هم بهتر از مس نیست. آن‌ها در آخرین روزهای نقل و انتقالات موفق شدند چند بازیکن جدید جذب کنند. با این وجود این تیم مشکلات عجیبی را در آغاز مسابقات تجربه کرد و حتی رسول خطیبی تا نزدیکی‌های درب خروج این باشگاه پیش رفت. آلومینیوم در هفته اول با ۳ گل مغلوب نساجی شد و در بازی دوم مقابل سپاهان با یک گل نتیجه را واگذار کرد. البته کادر فنی آلومینیوم اعتقاد داشت گل سپاهان در شرایط آفساید زده شده است.

فصل گذشته بازی‌های رفت و برگشت مس و آلومینیوم در لیگ آزادگان با نتیجه تساوی به پایان رسید. ۲ تیم در رفسنجان به نتیجه یک - یک رسیدند و در اراک نتیجه تساوی ۲ - ۲ پایان کار بود.  ۲ تیم در این فصل تاکنون موفق به گلزنی نشده اند.

شهرخودرو - صنعت نفت (پنجشنبه ساعت ۱۵:۴۵)

در دیگر بازی هفته سوم لیگ برتر، تیم فوتبال شهرخودرو میزبان صنعت نفت خواهد بود. هر ۲ تیم یک برد و یک شکست تاکنون داشته اند و با شرایطی برابر به مصاف یکدیگر خواهند رفت. شهرخودرو به دلیل تفاضل گل بهتر در رده پنجم جدول قرار دارد و صنعت نفت، هشتم است.

شاگردان مهدی رحمتی در تیم شهرخودرو ابتدا موفق شدند با ۳ گل ماشین سازی را شکست دهند تا شروعی طوفانی در لیگ برتر داشته باشند اما خیلی زود شکست را تجربه کردند و با نتیجه یک بر صفر مغلوب شاگردان تارتار (پیکان) شدند. امین قاسمی نژاد بازیکن کلیدی شهرخودرو مصدوم است. این بازیکن در بازی اول شهرخودرو ۲ گل زد و یک پاس گل داد.

برخلاف شهرخودرو، صنعت نفت در بازی مقابل پیکان به پیروزی رسید و با نتیجه ۲ بر یک حریف را شکست داد اما در هفته دوم اسیر مدافع عنوان قهرمانی یعنی پرسپولیس شد. شاگردان پورموسوی در هر ۲ بازی قبلی به حریفان پنالتی داده اند که نکته‌ای منفی برای صنعت نفت محسوب می‌شود.

۲ تیم شهرخودرو و صنعت نفت در بازی‌های رو در رو هم وضعیت برابری دارند. در ۴ بازی اخیر این ۲ تیم، ۲ دیدار مساوی شده و سهم هر کدام از تیم‌ها یک پیروزی بوده است.

سید علی اصغر مومنی قضاوت بازی شهرخودرو و صنعت نفت را برعهده دارد. تورج عیوض محمدی و علی اکبر عظیم پور نیز به او کمک خواهند کرد.

ذوب آهن - پیکان (پنجشنبه ساعت ۱۶:۲۰)

تیم‌های فوتبال ذوب آهن اصفهان و پیکان تهران در حالی در هفته سوم رقابت‌های لیگ برتر رو در روی هم قرار می‌گیرند که سبز پوشان ۲ دیدار گذشته خود را با تساوی به پایان رسانده اند و در این بازی به دنبال نخستین پیروزی خود هستند.

پیکانی‌ها هم یک شکست و یک پیروزی کسب کرده اند. شاگردان مهدی تارتار درصدد دومین پیروزی متوالی خود در لیگ بیستم هستند.

خط حمله ذوب آهن در ۲ هفته گذشته عملکرد بهتری نسبت به پیکان داشته است. از طرفی خط دفاع پیکان موفق تر از ذوب آهن بوده است. رویارویی خط حمله و دفاع ۲ تیم می تواند به جذابیت بازی اضافه کند.

داور بازی ذوب آهن و پیکان سیدرضا مهدوی است. امیررضا آشورماهانی و احمد سلطانی به او در امر قضاوت کمک خواهند کرد.

تراکتور - سپاهان (پنجشنبه ساعت ۱۶:۳۰)

در یکی دیگر از بازی‌های حساس هفته سوم لیگ برتر، ۲ تیم مدعی تراکتور و سپاهان به مصاف یکدیگر خواهند رفت. این بازی در ورشگاه یادگار امام (ره) تبریز برگزار می‌شود.

بیژن حیدری داور این مسابقه است. همچنین آرمان اسعدی و محمدجواد مداح به حیدری در امر قضاوت کمک خواهند کرد.

۲ تیم سپاهان و تراکتور که نام آنها همیشه بین تیم‌های مدعی لیگ برتر برای کسب عنوان قهرمانی دیده می‌شود، این فصل را خوب شروع نکرده اند. هر ۲ تیم در نیمه دوم جدول قرار دارند. سپاهان با ۳ امتیاز در رده نهم قرار دارد و تراکتور با ۲ امتیاز، یازدهم است.

شاگردان محرم نویدکیا در تیم سپاهان فصل را با شکست ۳ بر یک مقابل گل گهر سیرجان آغاز کردند اما در بازی دوم موفق شدند با یک گل برابر آلومینیوم اراک به پیروزی برسند. محرم نویدکیا به خوبی می‌داند که جمع آوری امتیازات در اول فصل بسیار تعیین کننده است و قصد ندارد به همین راحتی مقابل علیرضا منصوریان کوتاه بیاید.

تراکتور هم که با منصوریان به لیگ بیستم وارد شده در ۲ بازی ابتدایی به تساوی رضایت داده است. البته تراکتوری ها در هفته دوم با اشتباه داور مقابل نساجی به تساوی رسیدند. مسعود شجاعی و اشکان دژاگه برای پنجاه و یکمین بار با لباس تراکتور به میدان خواهند رفت. این ۲ بازیکن که سابقه کاپیتانی تیم ملی را دارند در بازی مقابل نساجی پر تلاش ظاهر شدند. منصوریان روی این ۲ بازیکن حساب ویژه‌ای باز کرده است‌. خانزاده مدافع تراکتوری‌ها مصدوم است و به احتمال زیاد در بازی با سپاهان غایب خواهد بود.

نفت مسجدسلیمان - پرسپولیس (پنجشنبه ساعت ۱۶:۳۵)

در آخرین مسابقه هفته سوم لیگ برتر، تیم پرسپولیس باید به جنوب سفر کند تا با تیم نفت مسجدسلیمان رو به رو شود‌. پرسپولیس با ۴ امتیاز در رده چهارم قرار دارد و نفت مسجدسلیمان با ۲ امتیاز، سیزدهم است.

پرسپولیس با هدایت یحیی گل محمدی در بازی اول خود به مصاف سایپا رفت اما بازیکنان این تیم هر چه زدند به در بسته خوردند. آن‌ها در بازی دوم جبران مافات کردند و با گل سیامک نعمتی از روی نقطه پنالتی مقابل صنعت نفت به برتری رسیدند. حامد لک در بازی با صنعت باز هم کلین شیت کرد. او در ۷ مسابقه‌ای که برای پرسپولیس به میدان رفته هرگز در جریان بازی گل نخورده است. امید عالیشاه که به دلیل مسائل انضباطی در اختیار باشگاه قرار گرفته در بازی با نفت مسجدسلیمان غایب خواهد بود.

نفت مسجدسلیمان هم که با مشکلات عجیب مالی همواره رو به رو بوده این فصل با حداقل بضاعت اقدام به جذب بازیکن کرد. شاگردان مجتبی حسینی در بازی اول موفق شدند تراکتور را در تبریز متوقف کنند و در بازی دوم نیز مقابل سایپا به نتیجه تساوی یک - یک رسیدند.

فصل گذشته نفت مسجدسلیمان در بازی رفت موفق شد پرسپولیس را شکست دهد اما در دیدار برگشت، پرسپولیس یحیی با نتیجه ۲ بر یک به برتری رسید.

قضاوت بازی نفت مسجدسلیمان و پرسپولیس برعهده اشکان خورشیدی است. علیرضا ایلدروم و هادی طوسی کمک‌های خورشیدی در بازی با پرسپولیس هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
ناشناس
۱۶:۵۸ ۰۴ آذر ۱۳۹۹
دلم به حال ماشین سازی سوخت ازهمین حالا سرش بریده شدبخاطرکیسه های وطن فروش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۰ ۰۴ آذر ۱۳۹۹
به یه لنگی گفتن میشه یکبار نظر ندی، متاسفانه دِق کرد مُرد.
Netherlands
ناشناس
۱۵:۱۶ ۰۴ آذر ۱۳۹۹
فصل پیش ماشین سازی منسجم تربودورفت وبرگشت چ با استراجونشون چ بدون استرا کیسه رو برد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۶ ۰۴ آذر ۱۳۹۹
ماشین سازی کابوس استقلال خخ ششتقلال رو دبل کرد فصل پیش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۸ ۰۴ آذر ۱۳۹۹
ششتق لال شانس داره، ولی با داور و وزیر ورزش شاید بخور و نمیر یه مساوی بگیره که در آخر فصل نره دسته سه