مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان:

آیت الله جعفری از شخصیت‌های ارزشمند معاصر استان کرمان بود

حجت الاسلام جلالی گفت: آیت الله جعفری از شخصیت‌های ارزشمند معاصر استان کرمان بود که نگذاشت با خارج شدن از روش اعتدالی به منافع مردم استان ضربه وارد شود.

 

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،  حجت الاسلام جلالی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان ضمن تسلیت درگذشت عالم مجاهد آیت الله جعفری امام جمعه سابق استان کرمان به مقام معظم رهبری، رزمندگان، طلاب و روحانیان و مردم کرمان، گفت: آیت الله جعفری از شخصیت‌های ارزشمند معاصر استان کرمان بود.

او با اشاره به این که محبوبیت آیت الله جعفری زبان زد مردم استان کرمان بود و در دل همه اقشار جامعه جای داشت، افزود: آیت الله جعفری مدارا و دوستی با دیگران و جریانات مختلف را سرلوحه رفتار اجتماعی خود قرار داده بود و با کردار و گفتارش در دل‌های مردم و جناح‌های مختلف جا گرفته بود.

حجت الاسلام جلالی با بیان این که آیت‌الله سیدیحیی جعفری نماینده سابق، ولی فقیه در استان کرمان از سال ۱۳۵۹، با فرمان امام خمینی (ره)، به این سمت منصوب شده بود، بیان داشت: این عالم روحانی وارسته و مجاهد فی سبیل الله، در سال‌های تصدی نمایندگی، ولی فقیه در استان و منصب امام جمعه کرمان، در کردار و گفتار، هیچگاه از انصاف و عدل خارج نشد و تمام افراد و جریانات سیاسی به این مساله صحه گذاشته اند.

مدیرکل اوقاف استان با بیان این که آیت الله جعفری در استان کرمان وحدت را ایجاد کرده بودند، تصریح کرد: آیت الله جعفری از شخصیت‌های ارزشمند معاصر استان کرمان بود که نگذاشت با خارج شدن از روش اعتدالی به منافع مردم استان ضربه وارد شود و همیشه محور وحدت فعالیت‌های مختلف در استان بودند.

حجت الاسلام جلالی شخصیت امام جمعه کرمان را ستود و صداقت را یکی از ویژگی‌های این عالم بزرگوار عنوان کرد.

او نقش‌های آیت الله جعفری در تاریخ استان کرمان را ماندگار دانست و افزود: امام جمعه کرمان در مبارزات قبل از انقلاب و همچنین دوران بعد از انقلاب مجاهدت‌های زیادی را انجام داد و یکی دیگر از ویژگی‌های برجسته آیت الله جعفری ولایتمداری بود.

حجت الاسلام جلالی به تلاش امام جمعه کرمان برای تشویق رزمندگان به منظور حضور در جبهه‌ها اشاره کرد و گفت: آیت الله جعفری یکی از چهره‌های برجسته و ماندگار و یکی از گنجینه‌های انسانی استان کرمان به شمار می‌رود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار