طرح ساماندهی بازار خودرو حاشیه‌های دلالی و قرعه‌کشی را از بین می‌‎برد

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: طرح مطرح شده ساماندهی بازار خودرو حاشیه‌های دلالی را ازبین می‌برد و بساط قرعه‌کشی و بخت آزمایی را جمع می‌کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مهدی طغیانی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به طرحی که در مورد خودرو مطرح شده اظهار داشت: طرح ساماندهی بازار خودرو آقای ایزدخواه طرح خوبی است که حاشیه‌های دلالی را از بین می‌برد و بساط قرعه‌کشی و بخت آزمایی را جمع می‌کند.

او تصریح کرد: با منابعی که به وجود می‌آورد، بخشی از مابه تفاوت قیمت کارخانه و قیمت بازار را به بیت المال و بخشی از آن را در صندوقی ذخیره و از آن برای صنعت خودرو و تولید سرمایه‌گذاری کنیم، در واقع به خودروساز تحویل داده نشود که ناکارآمدی‌های خود را پوشش و سیستم عریض و طویل خود را گسترش دهند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید این مقدار پول صرف تولید و فناوری شود، افزود: ایده اصلی برای حل مسائل بازار خودرو این طرح است و اینکه در بورس عرضه شود و یا خیر و سایر مسائل باید مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

روح‌الله ایزدخواه رئیس کارگروه خودروی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی طرحی را برای ساماندهی بازار خودرو ارائه داده است که در این طرح پیش بینی شده تا خودرو‌های ساخت کارخانه‌های داخلی باید از طریق بورس کالا عرضه شود و قیمت تمام شده این خودرو به عنوان قیمت پایه فروش در بورس تعیین می‌شود.

بر اساس این طرح شورای رقابت موظف می‌شود هر ۶ ماه یک بار خودرو‌های مشمول این طرح را با توجه به شاخص‌هایی مانند تورم قیمت، شدت فاصله بین قیمت خودرو در کارخانه و بازار و تیراژ خودرو تعیین کند، همچنین مابه التفاوت قیمت فروش خودرو در بورس و قیمت تمام شده خودرو در کارخانه به حساب دولت واریز شود.

در حال حاضر مدیریت عرضه خودرو در بازار و قیمت‌هایی که شورای رقابت به صورت دستوری اعلام می‌کند، بیشتر موجب التهاب در بازار شده و کمکی به تنظیم بازار نکرده است.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.