در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

پایش هفتگی مراکز نگهداری حیوانات در تهران

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش محیط زیست گفت: مراکز نگهداری حیوانات در تهران به صورت هفتگی توسط کارشناسان و مسئولان محیط زیست پایش می شوند.

محمد کرمی رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش محیط زیست استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آخرین وضعیت مراکز نگهداری حیوانات از جمله باغ وحش ارم و باغ پرندگان، اظهار کرد: تمامی مراکز نگهداری حیوانات استان تهران به صورت هفتگی توسط تیمی متشکل از کارشناسان و مسئولان محیط زیست پایش می شوند و اکنون تمامی این مراکز به دلیل اعمال محدودیت های کرونایی از جمله باغ وحش ارم و باغ پرندگان برای بازدید عموم تعطیل است.

او با اشاره به شناسنامه دار شدن تمامی گونه های باغ پرندگان تصریح کرد: تمامی پرندگان با ارزش و حائز اهمیت این مجموعه پلاک گذاری شدند تا در صورت فرار و گم شدن، آن ها به باغ وحش ارم باز گردانده شوند، مانند قویی که دو سال پیش به خارج از این مجموعه پرواز کرد و مجدد به باغ پرندگان بازگشت.

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش محیط زیست افزود: آن گونه هایی حفاظت شده که از نظر ملی مهم هستند همچون فلامینگو، پلیکان، قو و غیره پلاک گذاری شدند، امابعضی از پرندگانی که جثه ریز تری دارند همچون کبوترها پلاک گذاری برای آن ها کار سختی است.

کرمی با اشاره به اینکه فهرست گونه های موجود در باغ پرندگان تهران به صورت مکرر در حال بررسی است، گفت:این مجموعه به علت شیوع بیماری کرونا و جلوگیری از تجمع علاقه مندان تعطیل است و زمان بازگشایی آن بر عهده ستاد ملی مقابله با کرونا است.


بیشتر بخوانید:


انتهای پیام/

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار