بی اطلاعی دولت سودان از سفر هیئت رژیم صهیونیستی به خارطوم

مقامات خارطوم از سفر هیئت رژیم صهیونیستی به سودان ابراز بی‌اطلاعی کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، فیصل محمد صلاح، سخنگوی دولت سودان روز سه‌شنبه تاکید کرد دولت سودان درباره ورود یک هیئت اسرائیلی به خاک سودان و یا دیدار احتمالی یک هیئت سودانی از اسرائیل هیچ اخبار و اطلاعاتی در اختیار ندارد.

بعد از ظهر روز دوشنبه رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد همین امروز هیئتی از اسرائیل به سودان سفر می‌کند.

سودان سومین کشوری است که امسال اعلام کرد با رژیم صهیونیستی توافق نامه عادی سازی روابط منعقد می‌کند. پیش از این امارات عربی متحده و بحرین چنین توافق نامه‌هایی با این رژیم امضا کرده اند.

یک مسئول بلندپایه رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه سفر هیئت اسرائیلی به سودان را تایید، اما از افشای هویت افراد در این هیئت، خودداری کرد.

سخنگوی دولت سودان که همزمان وزیر فرهنگ و اطلاع رسانی این کشور نیز محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد شورای وزیران سودان هیچ اطلاعاتی درباره سفر هیئت اسرائیلی به سودان حتی اگر صورت گرفته باشد، در اختیار ندارد.

او افزود دولت سودان همچنین درباره دیدار احتمالی یک هیئت سودانی از اسرائیل آن گونه که برخی رسانه‌ها به ویژه روزنامه سودانی حکایت اعلام کرده اند، اطلاعی ندارد.

از حدود ده روز پیش برخی شایعات در قدس اشغالی منتشر شده مبنی بر این که قرار است در پی توافق نامه عادی سازی روابط (که البته هنوز امضا نشده است) میان اسرائیل و سودان که بیست و سوم اکتبر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در واشنگتن خبر داد، یک هیئت اسرائیلی به خhرطوم سفر کند.

سخنگوی دولت سودان تصریح کرد مقامات سودان بر سر این موضوع اتفاق نظر دارند که هرگونه عادی سازی روابط با اسرائیل باید با تایید پارلمان انتقالی صورت گیرد و قبل از این اتفاق هیچ نوع ارتباطی نباید میان سودان و اسرائیل برقرار شود.

تشکیل شورای قانونگذاری سودان به اواخر سال موکول شده است. تشکیل این شورا یکی از عناصر اصلی توافق نامه انتقال قدرت است که اوت سال ۲۰۱۹ میان نظامیان و جنبش اعتراض آمیزی که منجر به سرنگونی عمر البشیر در آوریل سال ۲۰۱۹ شد، امضا شد.

خبر عادی سازی روابط میان سودان و رژیم صهیونیستی پس از آن منتشر شد که آمریکا اعلام کرد نام سودان را از فهرست کشور‌های حامی تروریسم خارج خواهد کرد. سودان از سال ۱۹۹۳ در این فهرست قرار دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار