درخواست ایلهان عمر از بایدن برای لغو توافق عادی سازی روابط با اسرائیل

نماینده دموکرات و مسلمان کنگره آمریکا از تیم جو بایدن خواسته است توافق عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی با کشور‌های عربی را لغو کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ایلهان عمر، نماینده دموکرات کنگره با ارسال سلسله توئیت‌هایی خطاب به تیم انتقال جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا، از او خواست تا معاملات صلح اخیر در خصوص عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی با امارات، بحرین و سودان را لغو کند.

این نماینده سیاست‌های خاورمیانه‌ای دونالد ترامپ را به باد انتقاد گرفت و او را به پنهان سازی توافق نامه‌های تسلیحاتی به عنوان "معاملات صلح" متهم کرد.

عمر در یک پیام توئیتری نوشت: او اخیراً معاملات به اصطلاح صلح را بین امارات متحده عربی، بحرین، سودان و اسرائیل منعقد کرده است. آن‌ها معاملات صلح نبودند. آن‌ها فروش سلاح به ناقضان حقوق بشر هستند که برای توانمندسازی کشور‌های خلیج فارس و افزایش خطر جنگ با ایران طراحی شده اند.

او در توئیت دیگری نوشت: ترامپ پیشنهاد فروش اسلحه به امارات به ارزش ۲۳ میلیارد دلاری را ارائه داد و سپس دولت او اعتراف کرد از این توافق آگاه بوده است.

عمر با بیان اینکه توافق‌های دیپلماتیک فقط اشغال سرزمین‌های فلسطین توسط اسرائیل را عادی کرده است، اعلام کرد «صلح واقعی برای اسرائیلی‌ها بوده نه فلسطینی ها».

به گفته این عضو کنگره، جو بایدن اکنون فرصتی فوق العاده دارد تا سیاست خارجی ترامپ را معکوس کند و آمریکا را در یک فاصله از دیکتاتور‌های خاورمیانه [عربستان، امارات، دولت دست نشانده یمن و بحرین] قرار دهد.

امارات و بحرین در اواسط ماه سپتامبر ضمن حضور در کاخ سفید، اقدام به آشکارسازی روابط با رژیم صهیونیستی کردند. این اقدام با محکومیت شدید از سوی فلسطینیان روبرو شد. به گفته گروه‌های مقاومت فلسطینی، این اقدام همچون خنجری به آرمان‌های فلسطین بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار