بایدن: می‌خواهم با ترامپ دیدار کنم

رئیس‌جمهور منتخب آمریکا اعلام کرد اگر دونالد ترامپ بخواهد، با او دیدار خواهد کرد.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، رئیس جمهور منتخب آمریکا اعلام کرد با وجود امتناع دونالد ترامپ از پذیرش نتیجه انتخابات نوامبر، برای دیدار با او به عنوان بخشی از روند انتقال قدرت مشکلی ندارد.

جو بایدن روز سه شنبه در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا با ترامپ دیدار خواهد کرد گفت البته اگر او بخواهد. مقامات کاخ سفید تاکنون از اظهارنظر در این خصوص خودداری کرده اند. رئیس جمهور منتخب آمریکا پیشتر اعلام کرد تاکنون هیچ تماسی از سوی ترامپ دریافت نکرده است.

بنا به سنت دیرینه، روسای جمهور آمریکا در زمان پایان دوره حضور خود در کاخ سفید از جانشینان خود استقبال می‌کنند تا حمایت خود از روند انتقال قدرت را منعکس کنند. ترامپ تقریبا یک هفته پس از انتخابات ریاست جمهور آمریکا در سال ۲۰۱۶ با باراک اوباما دیدار کرد.

این در حالی است که ماجرا امسال اندکی فرق داشت. او از پیش از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری از سوی رسانه‌های آمریکا از تقلب در انتخابات گفت و با گذشت قریب به سه هفته هنوز دست از این ادعا نکشیده است. او پس از امتناع طولانی مدت، بالاخره روز دوشنبه با آغاز روند انتقال قدرت به تیم بایدن موافقت کرد.

ترامپ و بایدن از زمان آخرین مناظره ریاست جمهوری در اواخر ماه اکتبر شخصاً ملاقات نکرده اند. این دو در اوایل شیوع ویروس کرونا گفت و گویی تلفنی داشتند. ترامپ آن گفتگو را «گرم» و «دوستانه» توصیف کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۳ ۰۵ آذر ۱۳۹۹
بایدن شیطان است کسی که با او مذاکره کنه مثل بایدن است
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۵۲ ۰۵ آذر ۱۳۹۹
حسن اقا تورابه قران ناامیدشو ازامریکاباباهم گرسنگی هم خفت که نمی خواهیم
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۱۲:۲۷ ۰۵ آذر ۱۳۹۹
عجله نکن ،
برای مراسم قسم به غیر از ترامپ بوش هم می آید .
Germany
ناشناس
۱۰:۱۳ ۰۵ آذر ۱۳۹۹
ترامپ قمار باز قبل از برگزاری انتخابات گفت اگه در انتخابات شکست بخورم برای همیشه از آمریکا خواهم رفت.اکنون مردم دنیا چشم دوختند ببینند که ترامپ تا چه حدی به قولی که داده پایبند هست!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۸ ۰۵ آذر ۱۳۹۹
بلکه دیدار کنند تا مرغ ارزان گردد.
آخرین اخبار