کاهش ۳۳ درصدی جمعیت کیفری در زرند

رییس حوزه قضایی شهرستان زرند گفت: در هفت ماهه امسال با وجود مشکلات اقتصادی حاکم بر جامعه، تعداد زندانیان این شهرستان نسبت به مدت مشابه پارسال، ۳۳ درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام محمود محمدی رییس حوزه قضایی زرند در حاشیه بازدید از زندان زرند گفت: بازدید‌های مستمر از زندان‌ها به دنبال رسیدگی به وضعیت مددجویان مالی و طبقه بندی زندانیان انجام می‌شود.

او ضمن قدردانی از خدمات انجام شده در زندان شهرستان زرند در زمینه اجرای دقیق دستورالعمل و بخشنامه‌های کاهش جمعیت کیفری، اظهارداشت: مددجویان زندان‌ها نیز از اعضای جامعه به شمار می‌روند که پس از طی دوران محکومیت خود به جامعه باز می‌گردند.

محمدی تصریح کرد: از این رو بایستی به زندان به عنوان مکان اصلاح و تربیت نگاه شود و در رسیدن به هدف اصلاح زندانی از هیچ تلاشی دریغ نشود.

او افزود: با توجه به تاثیر اصلاحی و تربیتی طبقه بندی زندانیان بر اساس جرم، باید در این زمینه برنامه ریزی‌های جدی انجام شود.

 در این بازدید تصمیماتی در زمینه اجرای دستورالعمل‌های طبقه بندی زندانیان بر اساس جرم، کاهش جمعیت کیفری، تسریع در رسیدگی به درخواست‌های محکومان مالی و جلب کمک‌های خیرین به منظور آزادی مددجویان مالی غیر عمد اتخاذ شد.

انتهای پیام/ب

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.