هواشناسی آذربایجان‌غربی نسبت به لغزندگی جاده ها هشدار داد

رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: بارش برف و باران از روز پنجشنبه در استان آغاز می‌شود و لازم است تا تمهیدات لازم نسبت به لغزندگی، کاهش دید در نظر گرفته شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، مهدی صابری رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی به تشدید فعالیت سامانه بارشی طی روز‌های پنجشنبه و جمعه افزود: مه گرفتگی در اغلب مناطق با تاکید بر جنوب و مرکز استان تا اواخر وقت جمعه پیش بینی می‌شود و لازم است تا اقدام لازم در خصوص آبگرفتگی معابر شهری و سیلاب به کار گرفته شود.

رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: اجتناب از سفر‌های غیر ضروری و خودداری از قرار گرفتن در حاشیه رودخانه ها، آماده باش راهداری‌ها برای آماده سازی تجهیزات برف زدایی، برف روبی و رعایت نکات ایمنی در رانندگی و تجهیز وسایل نقلیه به امکانات زمستانی یک ضرورت برای روز‌های پیش رو است.

صابری گفت: بارش‌های روز‌های آتی از جنوب و غرب کشور وارد استان می‌شود و به تدریج مرکز و شمال آذربایجان‌غربی را در بر می‌گیرد؛ این سامانه تا روز شنبه در آذربایجان‌غربی فعال است.

رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته شهرستان چالدران با دمای منفی پنج درجه سانتی‌گراد سردترین شهر استان بود، ادامه داد: دمای مرکز استان ارومیه نیز در این مدت بین منفی ۲ و ۹ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در نوسان بوده و شهرستان میاندوآب نیز با ۱۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرمترین شهر استان گزارش شد.

انتهای پیام/ ن م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.