۵ روز بارانی پیش روی بوشهری‌ها/ خلیج فارس مواج است

هواشناسی درباره فعالیت سامانه بارشی از فردا تا دوشنبه هفته آینده هشدار داد؛ سامانه‌ای که با رگبار، تگرگ، وزش تندباد و تلاطم دریا همراه است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد از امروز چهارشنبه با نفوذ سامانه ناپایدار جوی به استان و تداوم فعالیت آن، از فردا(پنجشنبه) تا دوشنبه هفته آینده، به تناوب افزایش ابر، وزش باد‌های به نسبت شدید تا شدید، بارش باران، گاهی رگبار باران همراه با رعدوبرق و در مناطق مستعد بارش تگرگ از پدیده‌های غالب در استان خواهد بود.

محمدرضا انصاری افزود: پیش بینی می‌شود در این مدت عمده فعالیت سامانه بارشی در نوار ساحلی استان و همچنین نیمه شمالی آن خواهد بود.

او با اشاره به تلاطم خلیج فارس، عنوان کرد: با توجه به فعال بودن سامانه بارشی و وزش باد به نسبت شدید تا شدید و گاهی تندباد‌های لحظه‌ای انتظار داریم ارتفاع موج در این مدت گاهی به بیش از ۲ متر افزایش یابد.

این کارشناس هواشناسی توصیه کرد: در این مدت از تردد‌های دریایی غیر ضروری به ویژه از تردد شناور‌های سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی خودداری شود.


بیشتر بخوانید


انصاری با اشاره به پیش بینی وضعیت جوی و دریایی استان تا پیش از ظهر فردا، آسمان را صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی، گاهی افزایش ابر و در نوار ساحلی با احتمال بارش پراکنده باران و در ابتدای صبح در برخی نقاط استان مه پیش‌بینی کرد.

او ادامه داد: جهت وزش باد جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۴ کیلومتر در ساعت و از بامداد فردا بر روی دریا و مناطق ساحلی گاهی بیش از ۴۴ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر، ارتفاع موج را در این مدت ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر و از بامداد فردا به تدریج ۹۰ تا ۱۸۰ سانتیمتر اعلام کرد.

انصاری افزود: در شبانه روز گذشته، جم و بهرگان با ۱۰ درجه سلسیوس و دیر و کنگان با ۲۸ درجه سلسیوس کم‌ترین و بیش‌ترین دما را داشته‌اند.

او بیان کرد: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۴:۱۰ دقیقه بامداد، جزر دریا ساعت ۱۰:۵۷ و مد دوم ساعت ۱۷:۳۵ است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.