راه ‌آهن خواف ـ هرات به زودی افتتاح می شود

وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران از پایان مراحل اجرایی پروژه راه آهن خواف ـ هرات خبر داد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران از پایان مراحل اجرایی پروژه راه آهن خواف ـ هرات خبر داد.

محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی ایران روز چهارشنبه در خصوص زمان و مزایای افتتاح پروژه ریلی خواف ـ هرات گفت: راه‌آهن ایران و افغانستان تا کمتر از یک ماه دیگر با حضور مقامات عالی دو کشور به یکدیگر متصل می‌شود.

اسلامی افزود: کشور‌های محصور در خشکی به ویژه افغانستان همیشه در حال تلاش برای دسترسی به آب‌های آزاد هستند و خط ریلی «خواف - هرات» به ترانزیت افغانستان از مسیر ایران کمک می‌کند.

خط آهن خواف ـ هرات، در چهار قطعه به طول ۱۹۱ کیلومتر در حال ساخت است که ۷۷ کیلومتر این خط آهن در داخل خاک ایران و ۱۱۴ کیلومتر دیگر آن در داخل خاک افغانستان است.

قطعات یک و دو این خط ریلی از شهرستان خواف در استان خراسان رضوی تا مرز شمتیغ در خاک ایران و قطعات سه و چهار از مرز شمتیغ تا شهر هرات در افغانستان واقع شده است.

ایجاد شبکه ریلی مواصلاتی بین ایران و افغانستان، امکان صادرات و واردات بین دو کشور از طریق شبکه ریلی و اتصال افغانستان به آب‌های آزاد از جمله مزایای این خط ریلی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.